۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۶۴۹۸۷

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در محکومیت هتک حرمت قبر حجربن عدی

خبرگزاری رسا ـ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در محکومیت جنایت هتک حرمت مرقد مطهر حجر بن عدی، صحابی بزرگ پیامبر اسلام(ص) بیانیه‌ای صادر کرد.
مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تقریب، در بیانیه مجمع جهانی تقریب آمده است:
وَمِنَ النَّاسِ مَن یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیُشْهِدُ اللّهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ، وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِی الأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیِهَا وَیُهْلِکَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الفَسَادَ. «البقرة 204- 205»

یکبار دیگر دستان گناه‌آلود دشمنان، با اهانت به حجر بن عدی، که از پاک‌ترین صحابه رسول گرامی اسلام(ص) بود، حرمت اسلام و پیامبر عظیم الشأن(ص) را خدشه دار کرد و قبر مطهر ایشان را شکافته و به پیکر پاک ایشان بی‌حرمتی کرد. این جنایت، حلقه دیگری از زنجیره اهانت‌ها به دین اسلام و پیامبر اعظم(ص) است.

دستانی که این جنایت را مرتکب شدند، همان دستانی هستند که جنایت اهانت به قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) و همسران و اهل بیت مطهر ایشان و صحابه بزرگوارشان را در سلسله جنایات خود ثبت کرده‌اند. این جنایات با کتاب «آیات شیطانی» و اهانت سلمان رشدی به دین اسلام آغاز و با کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) ادامه یافت. پس از آن فاجعه قرآن سوزی و سپس تخریب قبور امامین عسکریین(ع) در سامرا که از فرزندان رسول خدا(ص) بودند رخ داد و چندی بعد قبور صالحان و علمای امت حضرت محمد (ص) و اولیای مقرب خداوند در مناطق مختلف بلاد اسلام مورد تخریب و هتک حرمت قرار گرفت تا این که به این جنایت بزرگ منتهی شد؛ به طوری که تاریخ انسانیت تا کنون همانند این جنایت شرم آور را شاهد نبوده است.

این جنایت چهره حقیقی این مجرمان را فاش ساخت و نشان داد که اینان نسبتی با اسلام و امت اسلامی ندارند؛ اینان دست پرورده صهیونیست‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا هستند. اینان همان مفسدانی هستند که در زمین فساد می‌کنند و اصلاحی انجام نمی‌دهند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این جنایت بزرگ را به شدت محکوم می‌کند و به تمام مسلمانان به ویژه علما و نخبگان و فرهیختگان در سراسر جهان اسلام اعلام می‌دارد که نسبت به خطر افراطی‌گری و تکفیر که بذر آن از سوی استکبار و صهیونیسم جهانی در سرزمین‌های اسلامی پاشیده شده است آگاهی بیشتری داشته باشند و در یک صف در مقابل جریان تکفیری تخریب‌گرانه بایستند چرا که دستگاه‌های اطلاعاتی صهیونیسم و استکبار، این جریان را برای مقابله با امواج بیداری اسلامی و شکستن قدرت و شوکت مسلمانان و مشغول کردن آنان به فتنه‌های مذهبی و جنگ‌های داخلی ابداع کرده‌اند تا همچنان راه صهیونیست‌ها و هم‌پیمانانشان برای ادامه اشغال فلسطین و کشتار بی‌گناهان باز باشد.

از خداوند متعال می‌خواهیم که مسلمانان سراسر کره زمین را بر دشمنانشان یاری فرماید و به فرزندان مقاومت اسلامی توان و قدرت و ثبات بیشتری عطا نماید و صهیونیست‌های تجاوزگر را نابود کرده و آنان را خوار نماید و شر آنان و هم‌پیمانان تکفیری‌شان را از کشورهای اسلامی دور کند. از خداوند متعال خواستاریم که به امت اسلامی به ویژه دوستان ما در جبهه مقاومت و پایداری سوریه امنیت و آرامش و صلح و صفا عنایت فرماید./9592/
پ203/ب
ارسال نظرات