۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۶۴۶۴۴
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب(6)؛

صالحی: بردن نام ایران در رسانه‌ها نشان از اقتدار ما است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه گفت: این که نام جمهوری اسلامی ایران را همواره در رسانه‌ها می‌شنوید این نشان از اقتدار ما دارد.
وزير امور خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه عصر روز پنجشنبه با حضور در غرفه سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب، در جمع نویسندگان و پژوهشگران و خبرنگاران کشور گفت: براساس اطلاعاتی که گرفته‌ایم، سالانه ما به طور متوسط، قریب به هزارعنوان چاپ کتاب می‌کردیم که سال جاری این آمار به شصت و نه هزار عنوان رسیده است یعنی تولیدات فرهنگی فکری و اندیشه‌ای ما شصت و نه برابر شده است.

وی ادامه داد: یکی از عناصر قدرت کشور تولید اندیشه است و کشوری که بتواند تولید اندیشه و فکر کند آن کشور در حقیقت بستر یک تمدن است.

وزیرامور خارجه اظهار داشت: امروز ما توسعه صنعتی و مادی را مدنظر نداریم بلکه زیر بنای این توسعه‌ها را اندیشه‌ای و معرفتی می‌دانیم که به لطف الهی و برکت انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام عزیز و رهبر معظم انقلاب ما امروز شاهد هستیم، تراکم تجارب سی و چند ساله به گونه‌ای بوده است که امروز ما وارث اندیشه و فرهنگی هستیم که تجلی در رویداد مهم فرهنگی کشور داشته است.

وی در ادامه به رشد علمی ایران در مجامع جهانی اشاره کرد و بیان داشت: امروز ایران بالاترین نرخ رشد تولید علم در جهان را دارد و به عنوان جایگاه مطلق جهانی در رده‌های بسیار بالا قرار دارد.

صالحی افزود: این که نام جمهوری اسلامی ایران را همواره در رسانه‌ها می‌شنوید این نشان از اقتدار ما دارد.

وی ابراز داشت: ما این را می‌پذیریم که در طول سال‌هایی که از انقلاب اسلامی ایران گذشته است، ما نواقصی را هم داشته‌ایم، اما آنچه که وجود دارد این است که باید پذیرفت ایران علی‌رغم این‌که تحت فشارهای دنیا بوده، توانسته است پیشرفت‌های بسیاری را کسب کند./957/پ202/ص

 

ارسال نظرات