۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۶۳۳۳۹

برگزاری کنفرانس گفت‎وگوی ادیان و تقریب مذاهب در بغداد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس گفت‎وگوی ادیان و تقریب اسلامی، روز شنبه در بغداد برگزار می‎شود.
کنفرانس گفت وگوي اديان در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس یک روزه گفت‎وگوی ادیان و تقریب مذاهب اسلامی از روز شنبه آینده 7 اردیبهشت با حضور علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی در بغداد برگزار می شود.

 

اسماء دلیمی، عضو کمیسیون اوقاف پارلمان عراق، گفت: در این کنفرانس یک روزه 200 شخصیت از عراق و سایر کشورها برای بررسی نقش ادیان در تحکیم امنیت و آرامش در عراق گرد هم می‌آیند.

 

وی در خصوص میهمانان شرکت کننده در این کنفرانس گفت: از رییس جمهوری، نخست وزیر، رییس مجلس و تعدادی از وزرا و نمایندگان دیوان‌های وقف سنی و شیعی عراق و نمایندگانی از مسیحیان و صابئیان عراقی در این کنفرانس دعوت به عمل آمده است. همچنین حدود 20 نفر از سفیران کشورهای مختلف نیز به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

 

دلیمی خاطرنشان کرد: نمایندگان سازمان همکاری اسلامی و دو روحانی مسلمان و مسیحی از نیجریه نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت و در مورد نقش علمای دین در تقویت امنیت و استقرار کشور سخنرانی می کنند.

 

عضو کمیسیون اوقاف پارلمان عراق در خصوص محورهای مورد بحث در این کنفرانس افزود: مهمترین محور مورد بحث، جنبه تربیتی گفت‎وگوی ادیان از طریق ایجاد اندیشه گفت‎وگو و پذیرش یکدیگر در روش‌های درسی در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین بررسی نقش دین در ایجاد امنیت و آرامش در کشور از طریق مساجد و مراکز تحقیقاتی دینی است./980/ب101/د

ارسال نظرات