۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۶۲۲۹۲
روزنامه آمریکایی فاش کرد:

آمریکا درصدد اشغال سوریه با 20 هزار سرباز است

خبرگزاری رسا _ روزنامه آمریکایی لس آنجلس فاش کرد که ارتش آمریکا با اعزام نیروهای بیشتر به اردن و جمع‎آوری 20 هزار سرباز قصد دارد به بهانه حفظ امنیت سلاح‎های شیمیایی سوریه به این کشور حمله کند.
نظاميان آمريکايي در خاورميانه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز فاش کرد که ارتش آمریکا در حال ارسال نیروهای بیشتر به اردن است تا در نهایت با جمع‎آوری بیست هزار سرباز در نزدیکی مرز سوریه و به بهانه حفظ امنیت سلاح‎های شیمیایی سوریه این کشور را اشغال کند. 


مقامات ارشد آمریکایی به این روزنامه گفتند که پنتاگون در حال اعزام دویست نیروی تازه نفس از یگان زرهی خود است تا یک مرکز فرماندهی کوچک در نزدیکی مرز سوریه و اردن ایجاد کرده و برای حمله احتمالی به سوریه و اشغال این کشور برنامه ریزی کند.


روزنامه لس آنجلس تایمز در ادامه می‎نویسد: این نخستین حرکت مقامات نظامی آمریکا است که به طور آشکار نشان می دهد که آمریکا به سوی دخالت نظامی در سوریه حرکت می کند.  


بر پایه این گزارش، نخستین گروه از نیروهای آمریکایی احتمالا در همین ماه به اردن خواهند رسید اما اکثر آنان در ماه می به منطقه اعزام و در یک پادگان نظامی در اردن مستقر خواهند شد.


گزارش لس آنجلس تایمز می افزاید: پنتاگون قصد دارد که در صورت لزوم نیروهای خود را در این منطقه به بیست هزار نفر یا بیشتر افزایش دهد.


در ادامه این گزارش آمده است: تیم های عملیات ویژه برای یافتن و حفظ امنیت انبارهای سلاح های شیمیایی سوریه، واحدهای نیروی هوایی آمریکا برای محافظت از فضای هوایی اردن و واحدهای نظامی عملیاتی برای نفوذ در سوریه در صورت لزوم از جمله نیروهایی هستند که احتمال اعزام آنان از سوی پنتاگون در نظر گرفته شده است.   


در عین حال، ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا هشدار داد که اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه می تواند عواقب غیرمنتظره ای داشته باشد.


روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز اضافه می کند: چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا قرار است هفته آینده به خاورمیانه سفر کند و از اسرائیل، عربستان سعودی، اردن، امارات متحده عربی و مصر که از حامیان شورشیان سوری هستند دیدن خواهد کرد؛ تمامی این دیدارها با تمرکز بر موضوع سوریه صورت می گیرد./990/ب901/د

ارسال نظرات