۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۶۱۷۷۱

همایش بین‌المللی «پایه‌های رنسانس در اندیشه اسلامی» در قاهره برپا شد

خبرگزاری رسا ـ هفدهمین همایش بین‌المللی دانشگاه قاهره با عنوان «پایه‌های رنسانس و گرایش‌های آن در اندیشه اسلامی» 25 فروردین، در دانشکده «دارالعلوم» این دانشگاه برگزار ‌شد.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی دانشگاه قاهره با عنوان «پایه‌های رنسانس و گرایش‌های آن در اندیشه اسلامی» در دانشکده دارالعلوم دانشگاه قاهره مصر برگزار شد.

 

این همایش از روز گذشته به همت گروه فلسفه دانشکده دارالعلوم دانشگاه قاهره و با نظارت حسام کامل، رییس این دانشگاه و ریاست صالح توفیق، رییس دانشکده دارالعلوم دانشگاه قاهره، برگزار شد و امروز به پایان می رسد.

 

«مقدمات رنسانس در اسلام از دیدگاه شرع، عقل، علم و عمل»، «پروژه‌ها و ایده‌های اصلاح در اندیشه اسلامی»، «پروژه‌های رنسانس در عصر جدید» و «ارزش‌های تمدن‌های اسلامی» از محورهای مورد بررسی در این همایش است.

 

در چارچوب این محورها، مباحث مختلفی همچون وحدت، تنوع، تعامل و ارتباط با دیگران، زمینه‌های مختلف فلسفه اسلامی، علم کلام، تصوف، اندیشه سلفی، اندیشه سیاسی و جامعه انسانی و ارزش‌های تمدن اسلامی همچون آزادی، عدالت، مساوات، دموکراسی، شورا و نحوه حفظ ویژگی‌های فرهنگی بررسی شد./982/ب101/د

ارسال نظرات