۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۶۱۳۲۲
مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه «یاس نبوی» در 30 بقعه چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مراسم یاس نبوی در 30 باب از امامزادگان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود، افزود: تجمع عزاداران فاطمی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در جوار امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد برگزار خواهد شد.
 مدير کل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد گفت: مراسم یاس نبوی جهت گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و استفاده از این مناسبت به منظور بیان فضایل و خصایص بی نظیر معنوی آن بانوی بزرگوار در 30 باب از امامزاده های این استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان داشت: افزون بر عزاداری و سوگواری در رثای حضرت فاطمه(س) در مراسم «یاس نبوی» برنامه های گوناگون دیگری برگزار می شود.

وی اظهار داشت: زیارت نامه حضرت زهرا (س) و قرائت خطبه های آن بانوی بزرگ از جمله خطبه فدکیه در این امامزاده ها انجام خواهد شد و در صبح سالروز شهادت آن بزرگوار تجمع عزاداران فاطمی در جوار امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: در روز 25 فروردین امسال که مصادف با سوم جمادی الثانی سال 1434 قمری و سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س) است، تلاش بر آن است که دسته های عزاداری در کوچه ها و خیابان های شهرکرد به منظور بهره گیری هرچه بیشتر از مراسم های ویژه سوگواری آن حضرت در مسیر و یا پایان مراسم به امامزاده ها هدایت شوند.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) نقش محوری و اساسی در حراست و پاسداری از دین نوپای اسلام داشت، گفت: حضرت فاطمه(س) روح بزرگ و بی نظیری داشتند و گواه آن تربیت امامان معصومی چون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) در پاسداری از ولایت حضرت علی(ع) تا پای جان پیش رفت و ما نیز باید با درس گرفتن از این بانوی بزرگ اسلام پشتیبان ولایت فقیه باشیم./9457/ت302/ب

ارسال نظرات