۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۵۹۴۴۱

نرخ بیکاری فرانسه به بالاترین حد خود در 14سال گذشته رسید

خبرگزاری رسا ـ آمارهای رسمی نشان می‎دهند که بحران اقتصادی اروپا همچنان ادامه داشته و فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ این قاره، بالاترین نرخ بیکاری خود را در 14سال گذشته تجربه می‎کند.
تجمع بيکاران فرانسوي در مقابل اداره کار

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه دیلی استار، موسسه آمار ملی فرانسه آمار جدیدی منتشر کرد که بر اساس آن نرخ بیکاری در این کشور به بالاترین حد خود در 14 سال گذشته رسیده است.


بر اساس این آمار، در حال حاضر 6/10 درصد از مردم فرانسه در سه ماهه پایانی سال 2012 میلادی بیکار بودند.


موسسه ملی آمار فرانسه اعلام کرد که نرخ بیکاری را بر اساس قوانین سازمان بین‎المللی کار محاسبه کرده است.


علاوه بر این، آمارهای فوق نشان دادند که یک چهارم از جوانان پانزده تا بیست و چهار سال فرانسوی بیکار بوده و این گروه رتبه اول بیکاران فرانسوی را به خود اختصاص داده است.


فرانسوآ اولاند، رییس جمهور فرانسه، ماه میلادی گذشته تایید کرد که دولت این کشور موفق نشده است به آن میزان که در وعده‎های انتخاباتی قول داده بود برای سال میلادی جاری شغل ایجاد کند.


اولاند به شهروندان فرانسوی قول داده بود در صورت برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری هر ساله 100هزار شغل جدید در فرانسه ایجاد کند، اما از زمان آغاز ریاست جمهوری وی تاکنون نرخ بیکاری در فرانسه به طور مداوم افزایش یافته است.


اتحادیه اروپا در اوایل سال 2008 میلادی گرفتار بحران مالی شد و بسیاری از کشورهای این اتحادیه را مجبور به اتخاذ سیاست‎های ریاضت اقتصادی برای مقابله با بدهی‎های روزافزون به کشورهای خارجی ساخت.


این در حالی است که طبق آمارهایی که موسسه آمار اتحادیه اروپا دیروز منتشر کرد، بحران اقتصادی اروپا عمیق‎تر شده و کارشناسان اعلام کرده‎اند که چشم‎انداز مثبتی برای کشورهای این قاره متصور نیستند./990/ب902/د

ارسال نظرات