۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۳۱۸

پنتاگون به هیگل رسید

خبرگزاری رسا _ چاک هیگل برای بدست آوردن پست ریاست پنتاگون در حالی که زیر فشار های شدید جمهوری خواهان بود، از مواضع قبلی اش در خصوص ایران و اسرائیل مجبور به عقب نشینی شد.
چاک هيگل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری اعلام کرد: سنای آمریکا صلاحیت چاک هیگل برای سکان داری وزارت دفاع پنتاگون را تائید کرده است. وی به عنوان یک جمهوری خواه معرفی شده، اما هم حزبی هایش بزرگترین منتقدان او از زمان اعلام نامزدیش بوده اند.
گفتنی است چاک هیگل در حالی با حداقل آراء یعنی با کسب 58 رای موافق در مقابل 41 رای مخالف، توانست ریاست پر هزینه ترین ارتش جهان را برعهده بگیرد که باید فرآیند خروج نیروهای نظامی آمریکایی را از افغانستان عهده دار باشد.
رأی‌گیری برای انتصاب چاک هیگل در رأس پنتاگون در حالی صورت گرفت که وزارت دفاع آمریکا با کاهش شدید بودجه روبه‌رو شده استسناتورهای هم حزبی هیگل از مواضع پیشین وی در برابر رژیم صهیونیستی و مخالفت وی با تحریم ها علیه ایران بشدت عصبانی هستند.


بی بی سی ضمن اشاره به همین موضوع گفت: وی که قبلا عضو سنا بوده بارها از مواضع حزبش فاصله گرفته، از جمله در مورد جنگ عراق از دولت بوش انتقاد کرده است و در سال 2007 نیز در خصوص برنامه هسته ای ایران، خواستار گفتگوی مستقیم با ایران شده و از دولت بوش خواسته به ایران تضمین امنیتی دهد. او همچنین منتقد لابی هواداران اسرائیل در واشنگتن بود، همین موضع گیری ها باعث مخالفت شدید محافظه کاران با نامزدی او شد تا آنجا که گروه های مختلف، آگهی هایی علیه نامزدی وی تهیه و پخش کردند.
جمهوری خواهان، هیگل را به علت مواضعش در قبال مسئله ایران و اسرائیل سرزنش می کردند. آنان این موضع را چندان قاطع نمی دانستند. به خصوص آنکه هیگل از اصطلاح لابی یهود برای صحبت درباره لابی حامی اسرائیل استفاده کرده بود.
بی بی سی در ادامه گفت: جمهوری خواهان برای 2 هفته رای گیری در مورد چاک هیگل را متوقف کردند که واکنش تند کاخ سفید را به دنبال داشته است.


جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید ضمن انتقاد از عملکرد جمهوری خواهان در این خصوص گفت: باعث تأسف است که برخی جمهوری خواهان ژست های سیاسی را بالاتر از امنیت کشور قرار می دهند.
گفتنی است چاک هیگل برای بدست آوردن پست ریاست پنتاگون در حالی که زیر فشار های شدید جمهوری خواهان بود، از مواضع قبلی اش در خصوص ایران و اسرائیل مجبور به عقب نشینی شد./9161/خ
 

ارسال نظرات