۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۵۸۰۰۵

مراسم بزرگداشت آیت‎‌الله خوشوقت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت‎‌الله خوشوقت با حضور علما، روحانیان و مسئولین و با سخنرانی آیت‌الله ممدوحی برگزار شد.
درس اخلاق آيت الله خوشوقت

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت‎‌الله خوشوقت عصر امروز، دوشنبه، هفتم اسفندماه با حضور علما، روحانیان و مسؤولین و با سخنرانی آیت‌الله ممدوحی در حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) واقع در میدان سپاه تهران برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله ممدوحی اظهار داشت: یکی از مسائلی که آیت‌الله خوشوقت برای آن اهمیت قائل بود قدرشناسی انسان بود و این‌که انسان قدر خود را بشناسد زیرا در گستره نظام هستی هیچ موجودی بقا ندارد و یگانه موجودی که مستحق حیات ابدی باشد، فقط انسان است.

وی با تأکید بر این‌که مراقبه و تقوا، سفارش دائم آیت‌الله خوشوقت بود، ابراز داشت: شخصی می‌گوید در یک روز از ماه رمضان وارد منزل شدم و اوقات تلخی کردم که وقتی به محضر آیت‌الله خوشوقت رسیدم، ایشان فرمودند یک روز روزه گرفتی اما با یک عصبانیت آن را از بین بردی.

آیت‌الله ممدوحی با اشاره به این‌که علامه طباطبایی می‌گوید آینده انسان را اعمال و رفتار او رقم می‌زند گفت: این منطق اگر به‌خوبی در انسان جا بیفتد، در تمام اعمال و رفتارش تجدیدنظر می‌کند.

گفتنی است این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز شد و برادر ترابی، مداح روشن‌دل اهل‌بیت(ع) به ذکر مصیبت و روضه‌خوانی ائمه طاهرین(ع) پرداخت.

بر اساس این گزارش تلاوت آیاتی دیگر از قرآن کریم و مداحی برادران مرتضی طاهری و علی انسانی از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت آیت‌الله خوشوقت بود.

لازم به ذکر است در این مراسم فرزندان مقام معظم رهبری، آیت‌الله روح‌الله قرهی تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام علوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام جلالی رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی، حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، تمدن استاندار تهران و محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان حضور داشتند.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم از کسانی که از آیت‌الله خوشوقت خاطره‌ای داشتند، جهت دریافت آن ثبت‌نام به‌عمل آمد./956/پ202/ص

ارسال نظرات