۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۵۷۴۱۹
استاد حوزه علمیه:

کار در نیروی انتظامی، مجاهده‌ فی سبیل الله است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: کار در نیروی انتظامی ، مجاهده‌ فی سبیل الله است.
حجت الاسلام علوي بروجردي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بروجردی، استاد حوزه علمیه در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با بیان این‌که مهاجرپذیری درقم، سبب شده تا مردم اصیل این استان در اقلیت باشند اظهار داشت: استان قم حلقه اتصال و پیوند دهنده استان‌های شمالی به جنوبی کشور است، همین امر کلان شهر قم را به لحاظ فرهنگی با مشکلاتی مواجه می‌کند.

وی ماموریت‌های نیروی انتظامی را سخت و حساس دانست و افزود: همه مردم به حاکم بودن نظم و قانون علاقه دارند، بایستی با اقدامات فرهنگی و ارتباط نزدیک با مردم شرایطی فراهم کرد تا هرکس پلیس خود باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بروجردی در ادامه جوانان کشور را پر شور و نشاط دانست و به سوق دادن آن‌ها در امر ورزش و پژوهش های علمی تأکید کرد.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانطور که یک پزشک، تا بهبودی کامل مریض بدحال را رها نمی‌کند، برخورد با مجرمان نیز بایستی همین‌طور باشد.

وی افزود: به نسبت افزایش جمعیت در جامعه، ‌جرائم نیز افزایش پیدا می‌کند همین امر می‌طلبد تا با آموزش‌های پیشگیرانه، تا حد زیادی از این روند جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بروجردی در ادامه بر لزوم اقدامات فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و اظهار داشت: اعتیاد معضلی فرهنگی است که برای پیشگیری، برنامه ریزی صحیح و اقدامات فرهنگی را می‌طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که کار پلیس مجاهده‌ است فی سبیل الله، گفت: همکاری و مشارکت مردم با پلیس در برقراری امنیت، تأثیر بسزایی در کاهش جرایم در سطح جامعه دارد.

در ابتدای این دیدار سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم نیز با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس قم در هشت ماهه گذشته اظهار داشت: از ابتدای مسؤولیت در قم، حرفه آموزی و استاندارد سازی رفتارکارکنان این فرماندهی، در راس اهداف دنبال می‌شد.

وی گفت: پس از گذشت هشت ماه، این اقدام موفقیت‌هایی در پی‌داشت، اگرچه هنوز با هدفی که مدنظر بود فاصله است اما توفیقاتی که حاصل شد چه بصورت تلفنی از طریق سامانه نظارت همگانی 197 و چه ارتباط حضوری، نشان از رضایت مردم می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم در پایان به سرعت عمل پلیس 110 قم در انجام ماموریت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: از خصوصیات بارز پلیس 110 استان، سرعت عمل و حضور در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حادثه است./993/د102/پ

 

ارسال نظرات