۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۵۷۱۸۷
در تونس؛

نخستین نمایشگاه بین‌المللی عکس بیداری برگزار شد

خبرگزاری رسا - نخستین نمایشگاه بین‌المللی عکس بیداری با مشارکت کشورهای جمهوری اسلامی ایران، لیبی، مغرب، سعودی و فرانسه در استان بن عروس تونس برگزار شد.
نمايشگاه عکس تونس
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، نخستین نمایشگاه بین‌المللی عکس بیداری با مشارکت کشورهای جمهوری اسلامی ایران، لیبی، مغرب، سعودی و فرانسه در استان بن عروس برگزار شد.
 صادق رمضانی گل افزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، در سخنانی با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور ایران و تونس در عرصه‌های فرهنگی و هنری، برگزاری اولین نمایشگاه عکس پس از انقلاب عزت و کرامت و بیداری اسلامی را فرصتی برای معرفی دیدگاه‌های عکاسان، به محیط پیرامون خود دانست و هنر عکاسی را هنری مفهومی معرفی کرد.
ذاکر العکرمی، مدیرکل فرهنگ استان بن عروس با تقدیر از تلاش عکاسان، حضور نماینده فرهنگی ایران در این نمایشگاه را نشانه اهتمام جمهوری اسلامی ایران به حوزه فرهنگ و هنر و تعمیق روابط دوجانبه دانست و گفت: ما خواهان توسعه روابط فرهنگی با ایران هستیم.
وی با اشاره به تاریخ و تمدن کشورمان، از ایران به عنوان مهد تمدن‌های بشری یاد کرد و ارتباط با آن را پیوند با تاریخ بشر دانست و اظهار امیدواری کرد در پرتو فعالیت‌های فرهنگی هنری از جمله برگزاری نمایشگاه‌های متنوعی همچون نمایشگاه عکس زمینه‌های همکاری گسترش پیدا کند.
شایان ذکر است، در این نمایشگاه که از 27 بهمن ماه برگزارشد، 111 عکس به نمایش در آمده بود و در حاشیه آن میزگرد تخصصی با عنوان «حق مؤلف و عکاسان از قوانین بین الملل» برگزار شد./907/د102/ی
ارسال نظرات