۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۵۶۶۱۸
حجت الاسلام ابوترابی:

تهدید و تحریم فرصت طلایی برای نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که امروز اوج همبستگی میان مسؤولان قوای سه گانه و مردم حاکم است، گفت: تهدیدها فرصت طلایی برای نظام اسلامی محسوب می شود.
مراسم گراميداشت سي و يکمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور ابوترابي نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش «جهاد ملی اثرزدائی از تهاجم اقتصادی در سایه تولید ملی» که در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان با اعمال تحریم‌های نفتی به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور بودند که نظام اسلامی با تبدیل این تهدید به فرصت توانست توطئه های دشمن را خنثی کند.

 

وی با تأکید بر این‌که تهدیدها فرصت طلایی برای نظام اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: گزارش‌های جهانی نشان می دهد که در هفت سال آینده جهان با کاهش تولید و عرضه نفت روبه رو خواهد بود و همین مسأله باعث شده تا آمریکا در کنار اهداف سیاسی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به خاورمیانه از جمله عراق چنبره بزند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این‌که ایران با توجه به منابع خدادادی انرژی به قدرتی بلامنازع در منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: تهدیدها و تحریم‌ها یک فرصت طلایی برای تبدیل ایران به عنوان یک قدرت مولد ثروت شده و راه را برای انباشت ثروت در ایران اسلامی باز کرده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تهدیدها و تحریم‌ها را یک فرصت طلایی برای تبدیل ایران به عنوان یک قدرت مولد ثروت دانست و افزود: همه دستاوردهای صنعتی، اقتصادی، علمی و فناوری در سایه خودباوری و تکیه به ظرفیت‌های داخلی بوده است، امروز در مجلس و دولت به این فکر می‌کنیم که چگونه هزینه‌های خود را کاهش داده و به ثروت در سایه ارزش افزوده برسیم.

 

وی با تأکید بر این‌که امروز اوج همبستگی میان مسؤولان قوای سه گانه و مردم حاکم است، گفت: اوج تفکیک قوا را در کشور داریم اما در کنار آن از اوج همبستگی برخورداریم و باید اذعان کرد اگر این شرایط در دیگر کشورها حاکم بود با وجود تمام قدرت اقتصادی و سیاسی که دارند برای آنان ساعتی قابل تحمل نبود.

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تحریم‌های نفتی ایران از سوی غرب هیچ گونه خللی در وضعیت نظام به وجود نیاورده است، گفت: هم اکنون ایران به لحاظ میزان ذخایر ارزی در صندوق توسعه ملی در بین کشورهای مختلف جهان مکان دوازدهم را در اختیار دارد که این رتبه بندی مربوط به سال های 90 و 91 است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این‌که در صورت افزایش قیمت نفت میزان ذخیره ارزی در صندوق توسعه به 70 میلیارد دلار می رسد، اظهار داشت: افزایش ذخایر ارزی از جمله فرصت‌های پیش روی ایران در رابطه با تحریم های اقتصادی است که اختصاص 20 درصد از درآمدهای نفتی و گازی کشور به صندوق توسعه ملی یکی از بهترین راهکارهای توسعه همه جانبه است.

 

وی در پایان با اشاره به این‌که کاهش ارزش پول ملی در ماه های اخیر، ناشی از مسایل سیاسی بوده است، گفت: در این مسأله امور اقتصادی به هیچ عنوان تاثیرگذار نبوده است، البته از سوی دیگر باید اذعان داشت بدون تعارف باید پذیرفت که ما هم اکنون در دهکده جهانی زندگی می‌ کنیم و نمی ‌توانیم به صورت کلی از رویدادهای جهانی دور باشیم./935/پ202/س

 

ارسال نظرات