۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۵۶۵۹۲

چهار ایوان حرم امامین عسکریین بازسازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از بازسازی چهار ایوان حرم امامین عسکریین(ع) خبر داد.
بارگاه امامين عسکريين (ع) در سامرا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، مهندس پلارک در نشستی که با حضور مسؤولان ستادهای استانی برگزار شد با بیان این‌که بایستی نسبت به این توفیق که خداوند متعال و اهل‌بیت(ع) به ما داده‌اند شاکر باشیم، گفت: ناباورانه همه عتبات را در آغوش خود داریم و کارهای از فرش تا عرش آن را عهده‌دار شده‌ایم، از گنبد و گلدسته گرفته تا فرش، روشنایی، خدمات، سرویس بهداشتی و الان نیز وارد مبحث توسعه حرم‌ها شده‌ایم و این موهبت الهی را شاکریم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌هایی که ستاد بازسازی عتبات عالیات پیش‌رو دارد، اظهار داشت: هم اکنون گام سوم بازسازی را شروع کرده‌ایم، بحث توسعه اعتاب مقدسه که به عنوان حرکت سوم از آن یاد می‌شود، در این گام هدف وسعت دادن بر فضاهای زیارتی با اولویت رفاهیات برای زوار خواهند بود.

پلارک افزود: پروژه‌هایی مانند توسعه صحن علوی، ساخت صحن حضرت زهرا(س)، طرح جامع کربلای معلی، واحدهای خدماتی، توسعه حرم امامین جوادین(ع) و حرم امامین عسکریین(ع) را در دست اقدام داریم و برخی از کارها از جمله نجف اشرف 34 درصد پیشرفت داشته و در کاظمین نیز پیشرفت 30 درصدی را شاهد هستیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره این‌که کار ساخت مجمع سید الشهدا(ع) انجام شد و پس از افتتاح تحویل شده است، بیان داشت: بیمارستان امام سجاد(ع) در کربلا نیز به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

پلارک همچنین از اضافه شدن مواردی به پروژه‌های سامرا و کاظمین خبر داد و گفت: کار بازسازی چهار ایوان نیز با محوریت تعویض سنگ‌ها و کانال‌های تاسیساتی به دور حرم امامین عسکریین(ع) انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در کاظمین نیز طلاکاری چهار ایوان و چهار گلدسته نیز اجرا خواهد شد.

پلارک با تقدیر از تلاش‌های خالصانه‌های مسؤولان استان‌ها با بیان این‌که تامین هزینه بازسازی اعتاب مقدسه با وجود مردم عاشق و محب اهل‌بیت(ع) بسیار آسان است، ابراز داشت: مسؤولان ستادهای استانی با اطلاع رسانی مناسب و اطمینان سازی به این مهم دست پیدا خواهند کرد.

گفتنی است، در این نشست استان‌های گیلان، خراسان شمالی، لرستان، خراسان رضوی، همدان، البرز، مرکزی، مازندران و قزوین به ارائه عملکرد خود درباره جذب کمک‌های مردمی به عتبات عالیات پرداختند و از استان لرستان به عنوان بالاترین استان برای تحقق تعهدات مصوب در این زمینه قدردانی شد./993/د102/ی

ارسال نظرات