۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۵۶۴۶۵
آیت الله شبستری:

توجه به سلامت زائران عتبات عالیات مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تأکید کرد: توجه به سلامت جسمی و روانی زائران عتبات عالیات بایستی مورد توجه مسؤولان بهداشتی کشور عراق باشد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در دیدار رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی و اعضای هیأت علمی مراکز آموزش عالی شهرهای کربلا، نجف، کوفه و بابل عراق در تبریز، اظهار داشت: خوشبختانه تعامل خوب و نزدیکی میان دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق از دیرباز وجود داشته است.

 

وی با بیان این‌که تعامل مراکز علوم دینی و حوزه های علمیه ایران و عراق نمود عینی تعاملات بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: همان طور که با همکاری و هماهنگی های صورت گرفته با آیت الله سیستانی در عراق ارتباط خوبی میان حوزه های علمیه قم، تبریز و نجف برقرار است، انتظار داریم در زمینه علم طب نیز روابط توسعه یابد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که روابط علمی و پزشکی میان متخصصان ایرانی و عراق به صورت نسبی مناسب است، تصریح کرد: تعامل بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران و عراق برای رفاه زوار عتبات عالیات بسیار مفید بوده و خدمت بزرگی محسوب می شود.

 

امام جمعه تبریز تأکید کرد: توجه به سلامت جسمی و روانی زائران عتبات عالیات بایستی مورد توجه مسؤولان بهداشتی کشور عراق باشد، البته آمادگی داریم در انتقال دانش و کمک به معالجه پزشکی، مردم عراق را یاری کنیم، چراکه این تعاملات و تفاهم ها از جهات مختلف برای دو کشور بسیار با ارزش است.

 

وی وجه اشتراک میان مردم ایران و عراق را مذهب تشیع دانست و افزود: یکی دیگر از تعاملات بین عراق و ایران بازسازی عتبات عالیات است که از طرف ایران در حقیقت عمل به وظیفه شرعی محسوب شده و در این زمینه آذربایجان بیش از دیگر استان ها کمک کرده و این کمک ها بر مبنای ولایت مداری این خطه بوده است.

 

امام جمعه تبریز عشق و علاقه ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را یادآور شد و افزود: روابط ما با دولت عراق روابط خوبی است بویژه که مواضع مشترک در خصوص سوریه، فلسطین و برخی دیگر از مواضع اسلامی داریم، همچنین از بابت اخراج منافقان از اردوگاه اشرف در عراق نیز تشکر ویژه داریم.

 

آیت الله شبستری با اشاره به تأکید آموزه های اسلام مبنی بر همکاری و تعاون در امور گفت: در موضوع پزشکی و علم طب، آذربایجان و تبریز پیشرفت های خوبی دارند و کشورهای همسایه برای معالجه به این منطقه مراجعه می کنند، تبریز این ظرفیت را دارد که تجربیات خود در عرصه علم پزشکی را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی شهرهای مختلف عراق قرار دهد./935/پ203/ب

ارسال نظرات