۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۵۵۷۹۶
مدیرحوزه علمیه صفادشت:

مسؤولان امیدهای دشمنان اسلام را به یأس تبدیل کنند

خبرگزاری‎رسا ـ مدیرحوزه علمیه صفا دشت از مسؤولان خواست تا با کنارگذاشتن اختلاف سلیقه‌ها و تبعیت از ولایت فقیه امیدهای دشمنان اسلام را به یأس تبدیل کنند.
سران قوا

حجت الاسلام سید احمد سادات رسول،مدیرحوزه علمیه امام رضا(ع) صفادشت درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابراز داشت: حضرت امام خمینی(ره) جامع همه محسنات بودند،ایشان ویژگی‌های اخلاقی یک انسان با ایمان را دارا بودند و به سبب این‌که همه آنها را داشتند توانستند محبوبیت مردم ایران را به دست آورند.  

وی تأثیر انقلاب اسلامی ایران را در سطح جهان مثبت ارزیابی کرد وافزود: در بطن وجودی انقلاب اسلامی ایران دو انقلاب جای داشت، که یکی از آن‎ها متعلق به کشور ایران و دیگری انقلاب بیداری برای همه جهان بود که انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به پیروزی رسید و رشد کرد اما انقلاب حریت و بیداری اسلامی درسطح جهان هنوز در حال شکل گیری است و تا در همه کشورهای اسلامی دنیا فراگیر شود ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه صفادشت ادامه داد: نمازیک وسیله است و انسان‌ها می‌توانند با توجه به غرض‌های شخصی خود از آن استفاده کنند به همین سبب امر نماز را هم انسانهای متدین و هم انسانهای شیطان صفت به جا میآورند که هر کدام از آنها هم غرضهایی را از ادای آن دارند.

وی اضافه کرد: معرفت اهل بیت(ع) معیاری برای سنجیدن ارزشهای عبادی انسانهاست و از این رو ما نیاز داریم محوریابی کنیم و مسیر را پیدا کنیم که باید با توجه به این مباحث، اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم.

حجت الاسلام سادات رسول خاطرنشان کرد: همه دنیا از استعمارگران می‌ترسیدند و حتی هنگامی که امام خمینی(ره) فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی کند» کشورهای دنیا از آمریکای مستکبر وحشت داشتند، اما امروز ما می‌بینیم ندای مرگ بر آمریکا در گوشه گوشه جهان طنین انداز شده است.

وی افزود: امروز استعمارشناسی برای مردم و مسؤولین دنیا آسان شده است و اگر فردی در برابر مستکبران دنیا سکوت کند این نشانه ضعف شخصیتی اوست.

مدیر حوزه علمیه صفادشت به رفاه مردم در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، اداره مملکت اسلامی به دست با کفایت ولی خدا افتاد و ما میبینیم که امکانات رفاهی مردم درمقایسه با دوران شاهنشاهی بسیار پیشرفت قابل توجهی داشته است، در حقیقت می‌توان گفت در زمان شاه مردم کشور از هیچ امکاناتی برخوردار نبودند و این رفاهی که بر نظام کشور حاکم است با برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: خواص کشور باید توجه داشته باشند که الان وقت بگو ومگو نیست و سعی آنها باید براین باشد که امیدهای دشمنان اسلام را به یأس تبدیل کنند، خواست ما از مسؤولان این است که اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند و تابع ولایت فقیه در همه امور کشور باشند.  

حجت الاسلام سادات رسول در پایان عنوان کرد: امروز روحانیت باید طلایه دار تبلیغ انقلاب اسلامی در کشور باشد و مردم را با اسلام و ولایت و انقلاب آشنا کند./957/ت302/ص

 

ارسال نظرات