۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۵۵۳۸۲
مبلغ حوزه علمیه هشدار داد؛

گسترش فعالیت وهابیت در جنوب استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تخصصی تبلیغ قم، در خصوص شیعه ستیزی شدید از جانب عناصر وهابی، گفت: متاسفانه فعالیت وهابیان در قالب اهل تسنن در جنوب کرمان افزایش پیدا کرده است.
حجت اللاسلام فضيلتي

حجت الاسلام فضیلتی استاد مرکز تخصصی تبلیغ قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: متأسفانه عده‌ای از عناصر وهابی از کشورهای هم جوار از احساسات پاک مردم روستاها سوء استفاده کرده و وارد برخی مساجد روستاهای جنوب کرمان می‌شوند و به راحتی افکار وهابیت را تبلیغ می‌کنند.


وی افزود: در روز عید غدیر وهابیان جنوب کرمان با دادن هدیه و عیدی به مردم، آن روز را روز به خلافت رسیدن ابوبکر اعلام کردند و با این کار سعی در تغییر افکار و عقاید شیعیان دارند.


حجت الاسلام فضیلتی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در ایام خاص توسط طلاب منطقه را تنها راهکار مقابله با آسیب‌های وهابیت در برخی مناطق محروم کشورمان خصوصا روستاها عنوان کرد و گفت: مناطق محروم کشورمان خصوصا روستاها مانند زمین آماده کشتی هستند که هر نوع بذری در آن کاشته شود، رشد می‌کند اما متاسفانه تاکنون غفلت‌های زیادی از جانب برخی مسؤولان امر صورت گرفته و این یعنی رشد وهابیت پلید و ضعف شیعه.

 

وی ادامه داد: ضروری است در خصوص شناسایی ریشه های نفوذ انحرافات فکری در جامعه از سوی متولیان فرهنگی بررسی جدی صورت پذیرد.

 

حجت الاسلام فضیلتی، تاکید کرد: مبلغان دینی با همکاری مسؤولان شهر و روستا می‌توانند با صرف هزینه و انرژی بسیار کمی، در قالب اردوهای جهادی، راه اندازی هیأت‌های سیار مذهبی، برگزاری کلاس های قرآنی و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان سطح فکری و فرهنگی و دینی ایشان را ارتقا دهند.


وی گفت: متاسفانه در استان کرمان فعالیت وهابیت بیشتر شده؛ آنها در جنوب این استان زمین می‌خرند و ساخت و ساز می کنند، و به راحتی با مردم ارتباط برقرار می‌کنند.

 

حجت الاسلام فضیلتی همچنین با اشاره به دشمنی آشکار وهابیت با اهل بیت (ع) گفت: بسیاری اوقات برادران اهل تسنن برای مراسم‌های نذری که در مناطق محروم برگزار می‌شود، قربانی می‌آورند و علاقه به اهل بیت پیغمبر دارند اما تبلیغات سوء وهابیت این مراسم را شرک اعلام کردند.

 

این مبلغ حوزوی گفت: گروه های  جهادی و تبلیغی سال‌ها است در مناطق عنبرآباد، منوجان و قلعه گنج در جنوب کرمان، با برگزاری کلاس‌های آموزشی، جلسات مشاوره دینی و اردوهای مختلف فعالیت می‌کنند که در جهت مقابله با وهابیت بسیار مؤثر است. 

 

وی با اشاره به برخی رسم و رسومات قبیله‌ای برای ازدواج در جنوب کرمان، گفت: در طول سال‌های فعالیت فرهنگی هیأت انصارالمهدی(عج) مسجد جامع عنبرآباد توانستیم تا حدی این رسم و رسومات سخت را تعدیل کنیم.

 

این استاد مرکز تخصصی تبلیغ، از رواج آیین انحرافی در مناطق محروم جنوب کرمان خبر داد و گفت: در برخی روستاها به قدم‌گاه‌های خرافی مانند قدم‌گاه حضرت عباس(ع) یا قدم‌گاه حضرت علی(ع) اعتقاد دارند و یا به درخت دخیل می‌بندند.

 

وی ادامه داد: بعد از گسترش فعالیت‌های فکری و فرهنگی‌ تا حدی دیدگاه‌های خرافی بویژه در میان جوانان تغییر یافته که این امر نشان دهنده رشد فرهنگی و مذهبی آنها است.

 

حجت الاسلام فضیلتی افزود: در صورت اختصاص بودجه‌های مناسب می توان ضمن گسترش فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی زمینه را برای افزایش گرایش جوانان به معنویت فراهم کرد و باید با برنامه ریزی مناسب و توجه ویژه مسؤولان امکانات لازم را برای مقابله با شبیخون فرهنگی فراهم کرد.

 

وی در پایان افزود: دین محوری در ترویج فرهنگ سالم و معنوی در جامعه نقش اساسی دارد و می تواند در زمینه بسترسازی برای ارتقا سطح معنوی و آگاهی جامعه تاثیرگذار باشد، همچنین باید با افزایش فعالیت های فرهنگی نسل جوان را با تهدیدهای جدید آشنا کنیم و از تمامی ابزارها و تکنولوژی روز و تمامی ظرفیت‌های نخبگان، اندیشمندان و علما در خصوص مبارزه به تهاجم فرهنگی استفاده کنیم./929/ت302/پ

 

ارسال نظرات