۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۶۷۹
معاون امور بین‌الملل سازمان سمت:

روحانیان با رشادت به تبلیغ مسئله وحدت شیعه و سنی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بین‌الملل سازمان سمت با تأکید بر این‌که علما و روحانیان باید از مواضع مقام معظم رهبری حمایت کنند عنوان داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری با رشادت اهانت به مقدسات اهل‌تسنن را حرام اعلام کردند، روحانیان هم باید با رشادت این مسائل را اعلام و تبیین کنند.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمي، معاون امور بين‌الملل سازمان سمت

حجت‌الاسلام محمدجواد ابوالقاسمی، معاون امور بین‌الملل سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا وجود اختلاف در جامعه را نابود کننده دانست و با تأکید بر این‌که باید به عقائد انسان‌ها و جوامع احترام گذاشته شود ابراز داشت: مقام معظم رهبری در سفر کردستان اهانت به مقدسات اهل تسنن را حرام اعلام کردند.

وی با اشاره به این‌که برخی سلائق شخصی خود در نحوه سلوک و عزاداری را به ‌نام اسلام می‌گذارند گفت: در ایام اربعین کنار حرم حضرت اباالفضل(ع) شخصی با صدای بلند لعن می‌کرد درحالی‌که می‌دانیم بسیاری از کسانی که به زیارت کربلا می‌آیند، سنی هستند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی وحدت بین شیعه و سنی را یک ضرورت فطری و عقلی ارزیابی کرد و اظهار داشت: قرآن مجید و احادیث ما را از نزاع و اختلاف نهی می‌کنند و ائمه معصومین(ع) تنها زمانی کنار می‌کشیدند که اختلافات در جامعه مطرح می‌شد.

معاون امور بین‌الملل سازمان سمت با بیان این‌که عده‌ای به‌نام دین و ولایت، به دین ضربه می‌زنند اظهار داشت: در افغانستان شبی که گروه‌های تکفیری می‌خواهند شیعیان را قتل‌عام کنند، فیلم اهانت به بزرگان اهل‌سنت را نمایش می‌دهند.

وی تخریب مساجد را از آثار عدم وحدت شیعه و سنی عنوان کرد و بیان داشت: امام سجاد(ع) در تمام زندگی‌شان برای صحابه عظام و همچنین مرزداران دعا می‌کردند درحالی‌که آنها تحت حکومت بنی‌مروان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی تأکید کرد: اگر نتوانیم مسئله وحدت شیعه و سنی را محقق کنیم تنش و اختلاف در جامعه به‌وجود آمده و امکانات، تعاون و هم‌افزایی جامعه از بین می‌رود.

وی با بیان این مطلب ابراز داشت: هر روز شیعیان بسیاری در سوریه و عراق به‌شهادت می‌رسند و عدم وحدت شیعه و سنی سبب از بین رفتن نیروهای اسلامی می‌شود و در نتیجه به‌جای ‌آن‌که مسلمانان در مقابل دشمن اصلی خود که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است قرار بگیرند، همدیگر را از بین می‌برند اما اگر در کنار هم باشند می‌توانند خدمات بسیاری داشته باشند.

 حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با تأکید بر این‌که علما و روحانیان باید از مواضع مقام معظم رهبری حمایت کنند عنوان داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری با رشادت اهانت به مقدسات اهل‌تسنن را حرام اعلام کردند، روحانیان هم باید با رشادت این مسائل را اعلام و تبیین کنند./956/ت302

ارسال نظرات