۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۵۴۵۷۸
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(14)؛

آیت الله آصفی: عراق بیت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق تعرض های صورت گرفته به قانون در استان‎های سنی نشین عراق را غیرقابل قبول و بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: عراق بیت اسلامی است که شیعه و سنی در کنار هم در آن زندگی می کنند.
آيت الله شيخ محمد مهدي آصفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی از علمای شیعه عراق در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی که از صبح امروز در تهران آغاز به کار کرد وضع کنونی عراق را خطرناک خواند و گفت: عراق امروزه با تهدید خطرناکی روبرو است، تهدیدهای آمریکایی‎ها در گذشته برای عراق از نوع امنیتی بود و سلامتی و امنیت شهروندان را مورد هدف قرار می دادند.

 

وی افزود: امروز مرحله جدیدی از تهدید آغاز شده که تهدید بیت اسلامی عراق است. منظور از بیت اسلامی در عراق این است که شیعه و سنی قرن‎هاست به صورت مسالمت آمیز در این کشور زندگی می کنند و در یک صف در برابر اشغالگری انگلیس ایستادند.

 

آیت الله آصفی تصریح کرد: این بیت اسلامی می تواند الگوی همزیستی اسلامی و تعامل مذهبی در کل جهان باشد که امروزه در تیررس دشمنان قرار گرفته است.

 

این عالم عراقی به بررسی آخرین تحولات در استان‎های سنی نشین این کشور پرداخت و اظهار داشت: من با تظاهرات صورت گرفته در استان‎های غرب مخالفتی ندارم، زیرا تظاهرات را حقی قانونی و شرعی می دانم و مردم می توانند اعتراض خود را به صورت آزادانه اعلام کنند.

 

وی ادامه داد: عبور از قانون در تظاهرات استان‎های سنی نشین غیرقابل قبول است. کشورهای عربی شناخته شده و یک کشور دیگر در منطقه که آن هم شناخته شده است در بیت اسلامی عراق دخالت می کنند و این امر را می توان بزرگ‎ترین خطر از زمان سرنگونی دیکتاتوری صدام قلمداد کرد.

 

آیت الله آصفی تاکید کرد: ما باید با هوشیاری در برابر این بازی طایفه‎ای خطرناک و فتنه مذهبی بایستیم. شعله ور شدن آتش فتنه مذهبی میان مسلمانان آسان است ولی خاموش کردن آن کار بسیار سختی به شمار می آید.

 

وی خاطر نشان ساخت: این فتنه از راه شعارهای غیرمسؤولانه در عراق رو به گسترش است. هیچ تفاوتی میان سنی‎ها و شیعیان در عراق وجود ندارد و همکاری و تعامل میان پیروان این دو مذهب وجود دارد که هم اکنون در معرض خطر قرار گرفته است.

 

این عالم عراقی در بخش پایانی سخنان خود، اظهار داشت: از این تریبون به ملت عراق و مسلمانان جهان می گویم در برابر فتنه کنونی که از سوی برخی جریان‎ها صورت می گیرد، ایستادگی کنند. باید در بحران کنونی عراق و جهان اسلام به دقت نگریست و مسؤولیت شرعی را در این باره به خوبی انجام داد، زیرا عراق از سوی آمریکا و مزدوران آن در منطقه در معرض هدف قرار گرفته است./980/پ201/ک

ارسال نظرات