۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۵۴۵۷۷
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(13)؛

رییس پارلمان لبنان: سوریه هیچگاه به دوستی با اسرائیل تن نمی‎دهد/ شبکه‎های ماهواره‎ای مشترکی میان شیعه و سنی تاسیس شود

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه حمایت سوریه از مقاومت و ایستادگی در برابر اسراییل به افزایش فشار علیه این کشور منجر شده است، تاکید کرد: سوریه هیچگاه به دوستی با رژیم صهیونیستی تن نمی دهد.
نبيه بري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نبیه بری، رییس پارلمان لبنان در پیامی که توسط خلیل حمدان فرستاده وی در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران قرائت شد از تلاش‎های جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم وحدت اسلامی تقدیر کرد و گفت: امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله خامنه ای و امام موسی صدر از شخصیت‎هایی بودند که اوج وحدت اسلامی را به نمایش گذاشتند.

 

وی افزود: وحدت اسلامی به کوشش مستمر نیازمند است و ایران این کار را به خوبی انجام می دهد و امیدوارم که سایر کشورها نیز همانند ایران باشند.

 

نبیه بری تصریح کرد: ما همواره بر وحدت تاکید می کنیم، زیرا منطقه در معرض خطر تجزیه و تقسیم قرار دارد و هیچ کس نباید نسبت به وضع کنونی جهان بی توجه باشد.

 

رییس پارلمان لبنان اظهار داشت: مصیبت‎های فراوانی بر جوامع اسلامی سایه افکنده است که باید دلایل این مصیبت‎ها را بررسی کنیم. پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان و مقاومت اسلامی در فلسطین و همچنین افزایش هوشیاری نسبت به نقشه صهیونیسم، توطئه‎گران را در معرض رسوایی قرار داده است.

 

وی با اشاره به هجمه صورت گرفته علیه ایران، تاکید کرد: هجمه شنیع علیه ایران و سوریه افزایش یافته است و دشمنان می خواهند عراق را به سوریه‎ای دیگر مبدل سازند. مطمئنا بشار اسد مورد هدف قرار نگرفته است بلکه همه ملت سوریه در تیررس دشمنان قرار دارد.

 

نبیه بری ادامه داد: سوریه هیچگاه به دوستی با رژیم صهیونیستی تن نمی دهد و در برابر این رژیم با قدرت ایستاده است. دشمنان از این وضع به شدت خشمگین هستند و می خواهند سوریه را از مقاومت دور سازند. بشار اسد و ملت سوریه توانایی ناکام ساختن این توطئه را دارند.

 

در بخش دیگری از این پیام آمده است: شبکه‎های ماهواره‎ای مشترکی میان شیعه و سنی تاسیس شوند و مشترکات را تبلیغ کنند. قدس ما را فریاد می زند و در اوج مظلومیت قرار دارد پس چرا شبکه‎های ماهواره نباید به قدس بپردازند. متاسفانه کار به جایی رسیده است که برخی افراد و جریان‎ها آزادی قدس را خطرناک‎تر از ادامه اشغال می دانند.

 

رییس پارلمان بر لزوم مشخص شدن سرنوشت موسی صدر تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: سرنوشت موسی صدر که از سوی قذاقی مقبور ربوده شده است باید به سرعت مشخص شود. باید دست‎هایمان را در دست یکدیگر بگذاریم تا سرنوشت این پرونده مشخص شود.

 

وی در پایان از حمایت‎های بی دریغ مقام معظم رهبری از مقاومت و تقریب تقدیر و تشکر کرد./980/پ201/ک

ارسال نظرات