۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۵۴۵۷۱
رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی:

انقلاب‌اسلامی مهم ترین منادی وحدت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با تبیین نقش روحانیت بر فضای زیست و زندگی مسلمانان، انقلاب اسلامی را مهم‌ترین منادی وحدت خواند و گفت: انقلاب زمینه تاثیرگذاری در فضای جهانی را فراهم کرده است.
حجت‌الاسلام محمدجواد ادبي، رييس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كشور

حجت‌الاسلام محمدجواد ادبی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‌که ما امروز در حوزه اجرا شاهد تهدیدات مهمی علیه وحدت شیعه و سنی هستیم اظهار داشت: فروکوفتن بر طبل اختلاف، پرداختن به دیدگاه‌های معارض و بزرگ‌نمایی اختلافات بین شیعه و سنی مسائلی است که باید همیشه و با جدیت مراقب آن باشیم.

وی وحدت شیعه و سنی را آرزوی بسیار بزرگ و دست‌یافتنی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی متد وحدت بین شیعه و سنی اجرا شده و انقلاب‌اسلامی به عنوان مهم‌ترین منادی وحدت در جهان اسلام تلاش کرده است تا این مسیر جدی و اساسی را به‌طور پایدار و پویا پیش بگیرد و از این بابت زمینه را برای تأثیرگذاری در فضای جهان اسلام فراهم کند.

حجت‌الاسلام ادبی در تببین نقش روحانیت در گسترش وحدت بین شیعه و سنی بیان داشت: روحانیت در فضای زیست و زندگی مسلمانان سردمداران رفتارهای جاودانه بودند که در نوع خود تأثیر بسیار ارزشمندی بر زندگی عمومی داشته‌اند.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با بیان این‌که مردم باتوجه به رفتار روحانیان سبک زندگی دینی خود را تغییر می‌دهند تصریح کرد: هرچه روحانیت به‌روزتر باشد و در تعامل با فضای زندگی امروزین بتواند رفتارهای دینی را القا کند تأثیرگذاری او در زندگی مردم بیشتر خواهد بود./956/ت302/ص

 

ارسال نظرات