۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۵۴۴۶۲
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(5)؛

احمدی نژاد: برخی به من می گویند چرا از موعود سخن می گویی/ با کسانی که نیت‌شان شیطانی است نمی توان وحدت داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که برخی به من می‌گویند از موعود صحبت نکن چراکه موجب تفرقه است، گفت: بدون موعود ما چگونه می توانیم وحدت داشته باشیم؟ نیازمند موعودی هستیم که خدا خلق کرده و متعلق به همه انسان‌ها است و منتظر من و شما است.
دکتر احمدي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، با بیان این که اساسا انسان برای وحدت و همدلی و همکاری و نه برای دشمنی و تقابل خلق شده است، گفت: انسان‌ها خلق شده‌اند تا هم زندگی سعادت‌مندی را بنا کنند و هم در مسیر کمال به قله‌ها برسند.

احمدی نژاد با بیان این که ظرفیت انسان برای رسیدن به کمال نامحدود است، اظهار داشت: تحقق دو هدف کمال و زندگی سعادت‌مند جز با وحدت و همدلی امکان‌پذیر نیست.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات افغانستان، عراق، سوریه، پاکستان و مصر گفت: همه جای دنیا مشکل وجود دارد، مشکلات فراوانی که یکی از آنها برای قیام ابنا بشر برای حل مشکل کافی است.

وی با بیان این که پیامبران برای ایجاد وحدت بین انسان‌ها و پاک کردن کینه و دشمنی آمده‌اند، گفت: ما نیازمند وحدت هستیم و با تاسی به پیامبر اکرم(ص) که انسان کامل و تجلی اکمل خدا است برای وحدت دور هم جمع شده‌ایم.

احمدی نژاد با بیان این‌که پیگیری مشکلات تاریخی و ایجاد وحدت در گذشته نمی‌تواند ترسیم کننده راه آینده باشد، گفت: ما نمی‌خواهیم به گذشته برگردیم ضمن این‌که وحدت در گذشته تقریبا محال است.

رییس جمهور با اشاره به این‌که با وجود دستگاه‌های ارتباطی تحریف و تناقض زیاد است، گفت: چطور می‌توان برگشت و غبارهای تحریفات و تعصبات و خودخواهی را از تاریخ پاک کرد؟ به سادگی نمی‌شود، البته تلاش ها باید ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر این‌که وحدت برای آینده سهل الوصول تر و مفیدتر از وحدت در گذشته است گفت:حفظ وضع موجود نیاز به وحدت ندارد و و حدت برای حرکت است.

احمدی نژاد با بیان این‌که کسانی که کاری به مسائل اجتماعی ندارد وحدت برایشان معنا ندارد، گفت: وحدت برای انجام یک ماموریت است و اگر ماموریتی معین نشود وحدت معنا ندارد، تا ماموریت معرفی نشود و وحدت در ماموریت به وجود نیاید وحدتی در عمل محقق نخواهد شد.

رییس جمهور نیت را از مهم ترین عوامل وحدت دانست و گفت: کسی که برای خدا کار می‌کند با کسانی که برای نفس شان کار می‌کنند و نیات شان شیطانی است نمی‌توانند متحد شوند.

احمدی نژاد با تاکید بر این‌که اصل وحدت بر سایه نیت‌های الهی اخلاص و کار برای خدا است گفت: هرچقدر اخلاص بالاتر باشد وحدت و همدلی بیشتر است.

وی با بیان این که کار اگر برای خدا باشد به همدلی می‌انجامد گفت: کسی که دنبال سلطه طلبی است امکان ندارد با کسی که برای خدا کار می‌کند متحد شود.

رییس جمهور افزود: خدا ما را برای اخلاص خلق کرده و تنها راه رسیدن به خدا و کمال کار برای خدا و اخلاص است.

احمدی نژاد با تاکید بر این‌که باید در اهداف وحدت کنیم، گفت: هدف از وحدت ایستادن مقابل سایر ادیان و یا ایجاد امپراطوری در جهان نیست بلکه باید به دنبال استقرار توحید در عالم باشیم، همه کمالات و زیبایی‌ها در سایه توحید است.

وی خدا پرستی و یگانه پرستی را رمز کمال دانست و گفت: محال است کسی با غیر توحید به کمال برسد و تنها مسیر رسیدن به کمال و سعادت توحید است.

رییس جمهور هدف دوم از وحدت را استقرار عدالت دانست و گفت: اگر عدالت مستقر نشود فرصتی برای وحدت و پیشرفت پیش نمی‌آید.

رییس جنبش عدم تعهد با اشاره به این‌که مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها با شعار عدالت حکومت مستقر کردند، گفت: شعار عدالت در تاریخ زیاد بوده است اما عدالت در سایه توحید و عینیت اندیشه توحیدی در زندگی اجتماعی است و در غیر سایه توحید نمی‌تواند به کمال انسان‌ها کمک کند.

احمدی نژاد افزود: ویژگی نظام اقتصادی حاکم بر دنیا وارد کردن ثروت محرومین دنیا به جیب سرمایه داران است و یکی از شواهد آن کسر بودجه دولت آمریکاست؛ دولت آمریکا با استفاده از شرایط پس از جنگ جهانی اول و دوم کاغذی به نام دلار چاپ کرده است که با آن ثروت و اندیشه‌های ملت‌ها را چپاول می‌کنند و برای رد گم کردن ملت‌ها را ضعیف نشان داده است و دیکتاتورها را بر ملت‌ها حاکم می‌کنند.

رییس جمهور با اشاره به این که کسری بودجه آمریکا چند برابر بودجه کشور بزرگی مثل هند است، گفت: در شرایط حاکمیت تبعیض و ظلم و بی‌عدالتی فرصتی برای رشد و سعادت انسان‌ها باقی نمی‌ماند، فرصت پیدا نمی‌شود کسی به انسان بودن خودش بیاندیشد.

وی با بیان این که همه پیامبران الهی پس از توحید برای استقرار عدالت آمده‌اند، گفت: عدالت شروع کار است نه پایان کار، باید عدالت باشد تا انسان رشد و کمال پیدا کند.

احمدی نژاد با تاکید بر این‌که باید به دنبال گسترش عشق و محبت به انسان‌ها باشیم، گفت: توحید و عدالت در عشق و محبت به انسان‌ها جلوه پیدا می‌کند.

رییس جمهور با بیان این‌که پیامبر اعظم (ص) عاشق همه انسان‌ها بود خاطرنشان کرد: هرچقدر توحید و عدالت بیشتر باشد عشق هم بیشتر است.

وی با بیان این‌که جوهره این عالم عشق و محبت است، اظهار داشت: اگر عشق و عدالت نباشد سعادت و کمال بی معنا است.

رییس جنبش عدم تعهد با تاکید بر این‌که اهداف ما باید استقرار توحید، عدالت و عشق باشد گفت: حوزه و دایره ماموریت ما برای استقرار توحید و عدالت و عشق دایره انسانی است و هرجا انسانی است باید به دنبال این ماموریت بود.

احمدی نژاد با بیان این که اسلام دین جهانی و انسانی است و پیامبر ما برای همه ابنای بشر است، اظهار داشت: توحید و عدالت و عشق هم برای همه انسان‌ها است و ماموریت یک مسلمان ماموریتی جهانی است.

رییس جمهور با اشاره به کلام امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که «در هر کجای عالم مظلومی هست ما هم هستیم» گفت: امت واحده فقط برای مسلمانان نیست، پیامبر اسلام (ص) با یهودی‌ها هم که عهدنامه‌ای نوشت، در آن همه را امت واحده دانست.

وی با اشاره به آیه «ان الدین عندالله الاسلام» گفت: دین از ابتدای خلقت اسلام بوده است اما متناسب با ظرفیت انسان‌ها در دوره‌های مختلف جلوه‌هایی از این دین ظاهر شده است و کمال دین توسط پیامبر اسلام (ص) به منصه ظهور رسید.

رییس جنبش عدم تعهد افزود: دشمنان بشریت ادعای مدیریت جهان را دارند و می‌گویند ما می‌خواهیم برای همه انسان‌ها آزادی و عدالت بیاوریم و با همین شعارها هر روز دارند در پاکستان و افغانستان و سوریه و مصر مردم را می کشند و ملت‌ها را استثمار می‌کنند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: اگر ماموریت مان را جهانی تعریف نکنیم شکست حتمی است، ما باید مدعی نجات مردم آمریکا از سلطه نظام استکباری و صهیونیستی باشیم.

وی با بیان این‌که مردم اروپا از ظلم به ستوه آمده‌اند و هر روز در خیابان‌ها فریاد می‌زنند اما فریادرسی وجود ندارد، گفت: مسلمان کسی است که از فقر و فلاکت و بدبختی و بیچارگی ملت‌ها ناراحت باشد و برای اصلاح وضع جهان تصمیم بگیرد.

رییس جمهور با بیان این که عده‌ای در دنیا اصرار دارند مرزبندی بین ادیان و بین مذاهب باقی بماند، گفت: تفرقه بین آحاد مردم کار شیطان است و شیطان در تفرقه بین انسان‌ها حکومت می‌کند.

احمدی نژاد با تاکید بر این که ما نیازمند وحدت در رهبری هستیم، گفت: نمی‌شود بدون رهبری واحد کاری کرد.

وی با اشاره به این که خدا فرموده‌است در اختلافات پناه ببرید به قرآن و پیامبر (ص) گفت: اکثر مسلمانان عاشق و اهل قرآن و پیامبر هستند اما هنوز متحد نیستیم،چطور می شود ما تلاوت کننده قرآن و معتقد به پیامبر (ص) باشیم اما متحد نباشیم؟ این به فهم ما از قرآن و پیامبر برمی‌گردد.

رییس جنبش عدم تعهد با بیان این که اگر مردم پاکستان و افغانستان با هم بودند جایی برای آمدن آمریکایی ها نبود گفت: استکبار با تحریک به تفرقه حکومت می‌کند، دلیل عدم اتحاد مسلمین با وجود روسا و علمای مختلف این است که ما نیازمند کسانی هستیم که جنس شان جنس پیامبر باشد و قرآن را همان طور که پیامبر (ص) دریافت می‌کرد بفهمد.

احمدی نژاد با اشاره به این‌که خدا فرمان داده است «و اعتصموا بحبل الله» گفت: حبل الله کسی باید باشد که یک طرف او در زمین و دستش در دست انسان‌ها و طرف دیگر او دستش در دست خدا باشد، باید معصوم و خالی از نقص و ایراد باشد و الا توحید و عدالت و عشقی نخواهد بود.

رییس جمهور با بیان این که نیاز بشر به رهبر معصوم برای هدایت و کمال و سعادت و مشترک بین همه انسان ها است، گفت: خدای متعال این نیاز فطری را بی پاسخ نگذاشته است و همه پیامبران وعده داده‌اند که انسانی از جنس پیامبر الهی و عاشق انسان عدالت و توحید را باید حاکم کند و چنین شخصیتی را خدا خلق کرده است و از فرزندان پیامبر اسلام (ص) است.

وی با بیان این که برخی به من می‌گویند از موعود صحبت نکن چراکه موجب تفرقه است، گفت: بدون موعود ما چگونه می توانیم وحدت داشته باشیم؟ نیازمند موعودی هستیم که خدا خلق کرده و متعلق به همه انسان‌ها است و منتظر من و شما است.

احمدی نژاد با تاکید بر این که سخن از موعود سخن از وحدت است و برای همه است، گفت: بعضی‌ها موعود را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که گویا موعود باید بیاید و آنها را آقا بالاسر دنیا کند، این‌گونه نیست موعود همه انسان‌ها را دوست دارد چون جلوه خدا است و خدا همه انسان‌ها را دوست دارد.

رییس جمهور تاکید کرد: باید حول محور انسان کامل برای تحقق وحدت تلاش و برای آمدن او تلاش کنیم چون نسبت او با همه ما یکی است.

رییس جنبش عدم تعهد با بیان این که همه باید دست به دست هم بدهند و ماجرای صهیونیست را تمامش کنند، اظهار داشت: همه بشریت باید علیه شیطان و شیطانیان و مستکبران وحدت کنند و نباید اجازه بدهند ملت‌ها را از هم جدا کنند./959/پ201/ج

ارسال نظرات