۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۱۵۴۴۲۳
نخست وزیر سابق عراق:

تأکید بر اختلافات شیعه و سنی سبب فتنه و تفرقه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر سابق عراق با اشاره به این‌که شیعه و سنی در سه هزار مسئله نماز، حج خانه خدا و مسائل دیگر بایکدیگر اتفاق‌نظر دارند عنوان داشت: متأسفانه برخی به جای مشترکات، بر اختلاف‌ها تأکید می‌کنند که موجب می‌شود تا دشمنان بین شیعه و سنی فتنه کرده و تفرقه بیندازند.
دکتر ابراهيم جعفري نخست وزير سابق عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق شامگاه امروز شنبه هفتم بهمن ماه در همایش بین‌المللی نکوداشت آیت‎‌الله تسخیری علم را موجب تقویت عمل دانست و با بیان این‌که تئوری‌های شرقی و غربی معتقد هستند که علم باید همراه با عمل باشد تصریح کرد: آیت‌الله تسخیری عالمی است که علم و عمل را باهم جمع کرده‌است.

وی قدرت و توانایی علمی آیت‌الله تسخیری را منحصربه فرد دانست و ابراز داشت: وی با ژرف‌نگری وارد دریای علم شد که پرچم و بادبان آن تقوا بود و به‌همین‌دلیل در اقدام‌های خود موفق بوده‌است.

دکتر جعفری با اشاره به این‌که ملت عراق آیت‌الله تسخیری را شخص مبارزی می‌دانند که زندان‌های رژیم مستبد و مستکبر را تحمل کرده‌است گفت: اگر ابعاد زندگی آیت‌الله تسخیری را کنارهم قرار دهیم، به یک عالم ربانی می‌رسیم که علم، جهاد، جانفشانی و عمل را باهم جمع کرده‌است.

نخست وزیر سابق عراق تصریح کرد: آیت‌الله تسخیری علی‌رغم اتهام‌های دوست و دشمن توانست با سلاح سخنوری، صبر و بردباری توانست در جهت تقریب مذاهب اسلامی تلاش کند.

وی با اشاره به این‌که شیعه و سنی در سه هزار مسئله نماز، حج خانه خدا و مسائل دیگر بایکدیگر اتفاق‌نظر دارند عنوان داشت: متأسفانه برخی به جای مشترکات، بر اختلاف‌ها تأکید می‌کنند که موجب می‌شود تا دشمنان بین شیعه و سنی فتنه کرده و تفرقه بیندازند./956/پ202/ک

ارسال نظرات