۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۵۲۹۴۲
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی:

خون شهدای ایران اسلامی بیداری جهانی را به ارمغان آورده است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب عصر امام خمینی با بیان این که جایگاه خود را باید در عصر کنونی بشناسیم، اظهار داشت: بصیرت دینی، سیاسی و اجتماعی خویش را بالا ببریم تا از هر گونه گزندی در آمان باشیم.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي در مراسم شهادت حضرت علي(ع) در مصلي مسجد سليمان مجموعه کتاب هاي عصر امام خميني(ره) به قلم حجت الاسلام و المسلمين حاجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمد رضا حاجتی، مدیر استانی حوزه علمیه خوزستان، شب گذشته در مراسم یادواره شهدای شیبان استان خوزستان، با اشاره به این که دوران کنونی از نظر خیرش های تشکیل شده در منظقه حساس است، خاطرنشان کرد: این انقلاب ها سرمشق خود را انقلاب اسلامی کشورمان می دانند.

وی با بیان این که شهدا همچنان زنده خواهند ماند، اظهار داشت: شهدا نه تنها مردمان ما را زنده کردند بلکه جهان را به بیداری وادار ساختند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با تأکید بر این که مذهب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حتی در کشور های غیر اسلامی وارد شده است، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد مردمان دنیای غرب با بیداری از خواب غفلت پا به عرصه مسلمان می گذارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنان با اشاره به کارشکنی های خواص در زمان امیرمومنان(ع) اظهار داشت: در جنگ صفین بیش از 400 نفر از سپاهیان حضرت علی(ع) بر این امام بزرگوار شمشیر کشیدند و این نهایت بی شرمی است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی تأکید کرد: باید بصیرت دینی، سیاسی و اجتماعی خود را بالا ببریم تا به سرنوشت خواص زمان امام علی(ع) نشویم؛ چرا که تنها ترین حرکت غیر اسلامی می تواند منجر به عواقب جبران ناپذیر عقیدتی شود.

امام جمعه موقت اهواز به خفقان تبلیغات فرهنگی علیه امام علی(ع) در زمان معاویه اشاره کرد و افزود: در آن زمان خطبای نماز جمعه نخست، حضرت امیر مومنان(ع) را لعن و سپس خداوند متعال را یاد می کردند و این عمل از تبلیغات مختلف دستگاه حکومتی معاویه تأسی می پذیرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که شهدا جان و مال خود را برای دفاع از دین اسلام وقف کرده بود خاطرنشان ساخت: راحتی و پیشرفت های امروزه جامعه ما مرهون جانفشانی های شهدا است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر« اسلام سنگر های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد» اشاره و اظهار کرد: به یقین این سنگرها همان کشور هایی هستند که ندایی از اسلام در آنها وجود نداشت و امروزه با خیرش ملت های آنها پذیرای شریعت اسلامی شدند.

 امام جمعه موقت اهواز با اشاره به همایش عظیم عاشقان به امام حسین(ع) در روز اربعین بیان داشت: بیش از 20میلیون نفر از نقاط مختلف جهان به سوی کربلا سرازیر شدند تا در عزای حسینی سهمی را به خود اختصاص دهند./9458/پ203/س

ارسال نظرات