۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۵۱۶۰۸
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد:

حمایت ایران محصور در سوریه، فلسطین و لبنان نخواهد بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست نظام اسلامی ایران در حمایت از مستضعفان جهان گفت: حمایت محصور در سوریه، فلسطین و لبنان نخواهد بود.
حجت الاسلام ابوترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی امروز در همایش بصیرت روحانیان شیعه و اهل سنت ارومیه که به همت حوزه علمیه امام خمینی(ره)، سپاه و شهرداری ارومیه در سالن اداره برق برگزار شد، اظهار داشت: بصیرت دینی و سیاسی ملت ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حماسه 9 دی تجلی یافت.

 

وی با بیان این‌که نمونه حماسه 9 دی در دنیا کمتر دیده شده است، خاطرنشان کرد: دشمن گمان می کرد که بستر شکاف را میان مردم با استفاده ابزاری از کسانی که سابقه و کارنامه ای در انقلاب داشتند، به وجود آورده است، اما بصیرت ملت ایران مانع تحقق اهداف شوم آنان در داخل کشور شد.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به این‌که بصیرت و تبعیت از ولایت تنها راه نجات از فتنه دشمنان است، تصریح کرد: ملت ایران با آگاهی، بصیرت و البته پیروی از رهنمودهای ولایت فقیه در مقابل امیدهای استکبار جهانی ایستاد و در جریان فتنه 8 ماهه جهان کفر با سربلندی بیرون آمد.

 

وی با تأکید بر این‌که نظام سیاسی ما برآمده از اسلام، قرآن و اراده ملی و دینی ملت است، گفت: امروز دشمن فتنه دیگری آغاز کرده و به دنبال جنگ اقتصادی با نظام اسلامی ایران است، دشمن سعی دارد وضعیت اقتصادی کشور را در تنگنا قرار دهد، که در این راستا اقدام به تحریم‌های گسترده اقتصادی، نفتی و بانک مرکزی کرد، البته این‌گونه تحریم ها از پیش شکست خورده است، چنانکه استکبار خود مشاهده کرد که چنین تحریم‌هایی کارساز نیست.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی اسلامی گفت: اقتصاد دنیا به حامل انرژی ایران نیاز دارد، اگر دیروز دشمن موشک می زد و شدیدترین تحریم‌ها را اعمال می‌کرد، امروز شاهد ثمرات این تحریم‌ها هستیم، همین تحریم ها موجب شد که از درآمدهای نفتی تاحدودی بی نیاز شویم و اقتصاد کشور را بدون اتکا به نفت سامان بخشیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی رمز عزت و عظمت ملت ایران را اتحاد و انسجام اسلامی دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی امروز ایجاد شکاف در بین مردم ایران و تضعیف پایگاه های ملل اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است، نقشه استکبار جهانی این است که در قلب جهان اسلام با کشتن هزاران کودک بی گناه یک رژیم جعلی و غاصب را به وجود آورد.

 

وی با اشاره به شکست مفتضحانه اعراب در جریان جنگ شش روزه با رژیم صهیونیستی، افزود: اعراب بعد از شش روز آتش بس را قبول کردند و بعد هم انور سادات خائن پیمان کمپ دیوید را امضا کرد و رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت شناخت.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان رژیمی که در آن روز موفق شد در شش روز عرب ها را شکست دهد، غزه را که 4 سال به طور کامل در محاصره است را نتوانست در 8 روز شکست دهد و در نهایت اعلام آتش بس کرد، اما ملت غیور فلسطین این آتش بس را قبول نکرد و شروطی برای این آتش بس اعلام کرد که در نهایت این رژیم به خواسته فلسطینی ها تن داد.

 

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به سیاست نظام اسلامی ایران در حمایت از مستضعفان جهان خاطرنشان کرد: این پیروزی در سایه حمایت جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری است به ثمر رسید که این حمایت محصور در سوریه، فلسطین و لبنان نخواهد بود./935/پ202/ج

ارسال نظرات