۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۵۰۸۱۱
آیت الله اراکی خواستار شد؛

اتخاذ راهبردی واحد در تقریب مذاهب با محوریت حوزه و مراجع

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خواستار اتخاذ راهبردی واحد در عرصه تقریب مذاهب با محوریت حوزه های علمیه و مراجع تقلید شد و از متفق القول بودن علما در عرصه تقریب خبر داد.
مراسم توديع و معارفه رياست پژوهشگاه مطالعات تقريبي مراسم توديع و معارفه رياست پژوهشگاه مطالعات تقريبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر یکشنبه، سوم دی‌ماه در آیین تودیع و معارفه رییس پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی در سالن آمفی تئاتر بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: گفت امروز بزرگ ترین چالش جامعه اسلامی جنگ فرقه ای است و دشمن سرمایه گذاری بسیار کلان برای ایجاد فتنه های فرقه ای کرده است.

 

وی ابراز داشت: بدون مبالغه بزرگ ترین سرمایه گذاری دشمنان بین المللی و منطقه ای ما برای ایجاد اختلاف فرقه ای است و دشمن با برنامه ریزی بسیار گسترده و اصرار به دنبال رو در رو قرار دادن فرقه های اسلامی است.

 

آیت‌الله اراکی گفت: مهم‌ترین وظیفه امروز ما این است که افراد جامعه اسلامی را به یکدیگر نزدیک کرده و در برابر توطئه فتنه‌انگیزی با ید واحده و با همت بالا ایستاده تا در مسیر دفع این فتنه‌ها تلاش کرده و آنها را خاموش کنیم تا بین متفکران و اندیشمندان فرق اسلامی وحدت ایجاد نماییم.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در هیچ دوره‌ای مقام معظم رهبری این قدر بر مساله دیپلماسی وحدت تأکید نداشته‌اند و حوزه علمیه قم می‌تواند در این بین نقش بسزایی داشته باشد و مراجع تقلید راهبری تقریب را برعهده دارند.

 

وی گفت: همه مراجع عظام تقلید تأکید فراوان بر مساله تقریب دارند و حضرت آیت‌الله‌ وحید خراسانی تاکید کردند که در خدمت این کار مبارک و شما هستم، حضرت آیت الله صافی نیز به ما دستور دادند قبل از شروع کار به زیارت امام رضا(ع) بروید و به ایشان بگویید من از طرف شما به دنبال ایجاد وحدت و تقریب هستم.

 

آیت‌الله اراکی بیان کرد: باید با همکاری حوزه و مراجع، راهبرد واحدی در بحث تقریب ایجاد کنیم و پژوهشگاه مطالعات تقریبی می‌تواند در عرصه نظریه‌پردازی، ساخت ادبیات تقریبی و ایجاد ارتباط با اساتید حوزه علمیه و مراجع گام‌های مثبتی بردارد. /929/پ202/ج

 

ارسال نظرات