۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۵۰۷۱۲

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در سبزوار برگزار شد.
سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی پایان یافت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، سازمان اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، شب گذشته، با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی، نمانیده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، محمدحسین فروزان‌مهر، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسؤولان استانی، شهری و قاریان و حافظان سراسر استان در شهرستان سبزوار برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمدی، در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته بیش از 104 هزار نفر در مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی شرکت کردند که این رقم نسبت به گذشته رشد سه برابری داشته است.

 

وی با اشاره به جمعیت شش میلیونی استان خراسان رضوی، اظهار داشت: از مسؤولان استان انتظار می‌رود طی سال‌های آینده، شرکت‌کنندگان متناسب با جمعیت استان رشد و ارتقاء یابند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، جمهوری اسلامی را در عصر حاضر پرچمدار قرآن در جهان اسلام دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا عزت و شرافت داشته باشیم باید پیرو قرآن کریم باشیم.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به امر قرآن، مسلمانان جهان را یاری می‌کند و این امر باعث شد که غزه در جنگ هشت روزه در مقابل رژیم صهیونیستی پیروز شود.

 

محمدحسین فروزان‌مهر، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم، با تأکید بر گسترش تدبر و عمل به قرآن کریم، تصریح کرد: امیدواریم نسبت به گذشته در حوزه‌های تدبر و عمل به قرآن شاهد اقدامات جدی از سوی متولیات امر باشید.

 

وی افزود: آنچه در کلام و سخن این عنصر را مشخص می‌کند، تفکر عمیقی است که خداوند، حکیم‌ترین کلمات را در کتاب خود به کار برده است به گونه‌ای که سخن بزرگ‌ترین دانشمندان در برابر قرآن ناچیز و بی‌‌مقدار است.

 

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی با بیان اینکه قرآن برای هدایت همه انسان‌ها نازل شده است، افزود: آنچه که باعث شده نظام سلطه توان مقابله و ورود به نظام اسلامی ایران را نداشته باشد، تمسک مردم به قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) است.

 

حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سبزوار نیز در ادامه مراسم ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این شهرستان در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن از متولیان برگزاری این دوره از مسابقات تقدیر و تشکر کرد.

 

در ادامه مراسم، حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم، علی قاسم‌آبادی، نفر اول مسابقات در رشته قرائت و مجتبی فردفانی، نفر اول حفظ 20 جزء به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.

 

خاطرنشان می شود، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از 28 آذرماه با رقابت 432نفر از سراسر استان خراسان رضوی آغاز شد./930/د102/ب 

ارسال نظرات