۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۵۰۶۰۹
به دلیل استعمار الجزایر؛

رییس جمهور فرانسه حاضر به معذرت خواهی نشد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور فرانسه که به الجزایر سفر کرده است بر خلاف ادعاهای قبلی خود حاضر نشد به خاطر استعمار فرانسه و کشتار هزاران الجزایری از مردم این کشور معذرت خواهی کند.
اولاند

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، فرانسوآ اولاند رییس جمهور فرانسه که به همراه هیاتی بلندپایه به الجزایر سفر کرده است حاضر نشد به خاطر سوابق استعماری فرانسه و کشتار هزاران الجزایری در طول جنگ الجزایر از مردم این کشور معذرت خواهی کند.


طبق گزارش یورو نیوز، اولاند که به همراه یک هیات بلندپایه اقتصادی به مستعمره سابق فرانسه رفته است تصمیم گرفت چشمان خود را کاملا به آینده بدوزد و گذشته را کاملا فراموش کند. 


کشتار هزاران هزار نفر از مردم بی گناه الجزایر در طول جنگ هشت ساله الجزایر که کمی پیش از استقلال این کشور از استعمار فرانسه صورت گرفت خاطره بدی از این کشور در اذهان مردم الجزایر باقی گذارده است.


الجزایر چند ماه پیش پنجاهمین سالگرد استقلال خود از استعمار فرانسه را جشن گرفت.


رییس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در پارلمان الجزایر تنها به طور غیر مستقیم به بی عدالتی، کشتار و شکنجه الجزایری ها توسط نیروهای فرانسوی در طول جنگ هشت ساله الجزایر اشاره کرد و گفت: الجزایر برای صد و سی و دو سال تحت یک سیستم بی رحمانه و ناعادلانه رنج برد. این سیستم یک نام دارد و آن استعمار است. من در اینجا رنجی را که استعمار بر مردم الجزایر تحمیل کرد تایید می کنم.


گفتنی است فرانسوآ اولاند شش سال پیش و زمانی که نیکولا سارکوزی رییس جمهور فرانسه بود به عنوان رهبر حزب سوسیالیست گفته بود فرانسه باید به خاطر سوابق استعماری خود از مردم الجزایر معذرت خواهی کند. حال باید دید چرا رییس جمهور پنجاه و هشت ساله فرانسه پس از رسیدن به قدرت در چرخشی چنین آشکار این چنین نظر خود را تغییر داده است./990/ ب903/ک

 

ارسال نظرات