۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۴۸۸۰۴
آیت الله ممدوحی:

صحیفه سجادیه الگوی دینداری مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شارح کتاب «صحیفه سجادیه»، این کتاب عظیم‌الشأن را شامل دوره کامل زندگی و الگوی مناسب برای دینداری مسلمانان دانست.
آيت الله حسن ممدوحي
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسن ممدوحی درباره محتوای صحیفه سجادیه، کتاب ارزنده حضرت سیدالساجدین(ع) گفت: این اثر خوشبختانه بسیاری از مسائل را با زبان ساده و قابل فهم برای عموم بیان کرده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره مهم‌ترین ویژگی‌های شرح صحیفه سجادیه با تاکید بر این‌که پیش از این کتاب نیز شرح‌های بسیاری بر صحیفه سجادیه انجام شده بود، افزود: این اثر با زبانی ساده و رعایت نکات مهم با ارایه تمام فرازها و نکات و جوانب اجتماعی، فلسفی و سیاسی شرح شده است؛ صحیفه سجادیه الگوی یک کتاب مذهبی مناسب با رعایت اصول و چارچوب‌های دینی و منبع وحی برای مسلمانان است.
وی دومین روایت از شهادت امام زین‌العابدین(ع) را متقن در احادیث و کتب شیعه و سنی دانست و ادامه داد: امام سجاد(ع) از جمله افرادی است که در عاشورا و پس از آن تاثیرگذار بودند و در سخنرانی خود در مجلس یزید نقش پررنگی را در نگاهداشت قیام کربلا ایفا کردند.
آیت‌الله ممدوحی تلاش‌های امام سجاد(ع) را در طول تاریخ شیعیان با اهمیت دانست و گفت: جنگ امام حسین(ع) عقلانی و جنگ امام سجاد(ع) استدلالی بود و برای آیندگان به شفاف‌سازی دست زد؛ ایشان دارای علم فوق‌العاده و نظام فلسفی و علمی مهمی بودند.
گفتنی است، دومین همایش بین‌المللی سیدالساجدین، امام زین‌العابدین، علی‌بن‌الحسین(ع)، 20 آذر ماه، مصادف با 25 محرم‌الحرام، سالروز شهادت این امام بزرگوار با حضور اندیشمندان استانی، ملی و بین‌المللی در سالن شرکت برق منطقه‌ای بندرعباس برپا می‌شود./917/د102/ج
ارسال نظرات