۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۴۶۱۸۳

برگزاری همایش علمی شخصیت میثم تمار در کوفه

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی شخصیت میثم تمار با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در دانشگاه کوفه آغاز بکار کرد.
همايش شخصيت ميثم تمار در کوفه همايش شخصيت ميثم تمار در کوفه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش علمی دو روزه بزرگداشت شخصیت میثم تمار، صحابی جلیل القدر پیامبر اکرم (ص) از صبح امروز با عنوان «میثم تمار، صحابی  وفادار» در بارگاه این صحابی در شهر کوفه آغاز بکار کرد.

 

علما، اندیشمندان، سیاستمداران، تاریخ دانان و شخصیت های مختلف در این همایش دو روزه حضور دارند.

 

حجت الاسلام شیخ خلیفه الجوهر، مسؤول بارگاه این صحابی در این همایش، گفت: این همایش علمی در سالروز شهادت میثم بن یحیی التمار این صحابه وفادار و قهرمان عقیده با همکاری دبیرخانه اماکن مقدس شیعه و دانشگاه کوفه برگزار می شود. جشنواره شعری هر ساله در این مکان مقدس برگزار می شود که امسال توانستیم همایش علمی را در کنار جشنواره شعر برگزار کنیم.

 

وی افزود: آشنایی با شخصیت علمی میثم تمار(رض) و اهمیت اندیشه های وی برای نسل های آینده، دوستی این صحابی با امیرمومنان علی (ع) و تاثیر این دوستی بر جنبه های تربیتی و گسترش روحیه علمی در میراث صحابه امام علی(ع) از اهداف اصلی برگزاری این همایش است.

 

حجت الاسلام الجوهر تصریح کرد: علما و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در این همایش حضور یافته اند تا سیره جهادی یاران امام علی(ع) و اثر آن در بنای جامعه وفادار به اهل بیت(ع) در طول تاریخ و اثر میثم تمار در علوم معرفتی به عنوان یکی از خازنان اسرار امیرمومنان(ع) را بررسی کنند. تاسیس پل میان میراث اسلامی و تمدن نوین نیز از موارد مورد بحث در این همایش است.

 

وی اظهار داشت: مقالات فراوان دینی، عقیدتی، اجتماعی و رسانه ای درباره این شخصیت عظیم به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از سوی هیأت علمی به چهارده بحث خلاصه شده اند و جلسات صبح و عصر این همایش دو روزه بررسی می شوند./980/ب902/ک

ارسال نظرات