۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۴۶۰۹۵
امام جمعه نکا:

طرح سؤال از رییس جمهور در شرایط فعلی به مصلحت نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با اشاره به اعلام وصول طرح سؤال از رییس جمهور از سوی نمایندگان مجلس گفت: استیضاح ریاست جمهوری در شرایط کنونی به مصلحت نیست.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان این که استیضاح رییس جمهوری در شرایط کنونی جامعه جای تاسف دارد و نباید به این مسأله دامن زد، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت قوای سه گانه بارها تذکر داده اند و این وحدت و انسجام باید حفظ شود.

 

خطیب جمعه نکا یادآور شد: من نمی گویم که جای استیضاح نیست و دولت و رییس جمهور اشتباهاتی ندارند بلکه اشتباه در هر رده ای وجود دارد؛ اما باید نمایندگان مجلس عاقلانه تر  و منصفانه تر تصمیم بگیرند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: در شرایط فعلی که مقام معظم رهبری بارها در خصوص حفظ فضای آرام جامعه تا انتخابات تذکر داده اند باید این فضای آرام حفظ شود و بهتر است که استیضاح انجام نشود.

 

امام جمعه نکا در ادامه با اشاره به زمزمه هایی در خصوص مذاکره با آمریکا خاطرنشان کرد: مذاکره با آمریکا به مصلحت نیست چرا که آمریکا در هر کجا که وارد شده در پی پیاده کردن اهداف شومش است و نمی خواهد از خواسته های خود کناره بگیرد و این مسأله در خصوص ایران و نظام ما نیز وجود دارد و نباید این مذاکره انجام شود.

 

حجت الاسلام لائینی تأکید کرد: آمریکا در هر صورت دشمن درجه اول ما است و ما هیچ مذاکره ای با این کشور نداریم.

 

خطیب جمعه نکا با گرامیداشت سالروز ارتحال مفسر بزرگ قرآن علامه طباطبایی اظهار داشت: این علامه بزرگوار دارای آثار فراوان علمی است که تفسیر المیزان ایشان در نوع خود بی نظیر است که به زبان فارسی نیز ترجمه شده است و بهترین و موثق ترین منبع در همه موضوعات دینی و حتی بسیاری از مسائل تاریخی و علمی است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: سالروز شهادت این بزرگوار، روز کتاب و کتابخوانی است و باید توجه داشته باشیم که کتاب مادر و عصاره تمدن ها است و به فرموده رهبری «کتابخوانی وظیفه ملی و واجب عینی است» و در این راستا باید اهتمام ویژه به کتابخوانی اعمال شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز فعالیت علمی حوزه علمیه خواهران ریحانة الرسول نکا در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: به زودی شاهد رونق فعالیت های حوزوی در بخش خواهران این شهرستان خواهیم بود./950/پ202/ب

ارسال نظرات