۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۹۵۳
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

واقعه مباهله حقیقت اسلام و تشیع را ثابت می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه باید سبک زندگی خود را از قرآن بگیریم و آن را از مهجوریت خارج کنیم اظهار داشت: در آیاتی از قرآن که به واقعه مباهله اشاره دارد، از امیرالمومنین(ع) به عنوان نفس پیامبر یاد شده است.
حجت الاسلام حسين خاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه صبح امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه باید سبک زندگی خود را از قرآن بگیریم و آن را از مهجوریت خارج کنیم اظهار داشت: در آیاتی از قرآن که به واقعه مباهله اشاره دارد، از امیرالمومنین(ع) به عنوان نفس پیامبر یاد شده است.

وی تصریح کرد: واقعه مباهله حقیقت اسلام و تشیع را در برابر مسیحیت ثابت می کند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به داستان حضرت سلیمان(ع)  و ملکه صباح ابراز داشت: حضرت سلیمان ملکه صباح را به دلیل خورشید پرست بودن به نزد خود احضار کرد و ملکه صباح هم نمایندگانی را با مقداری طلا به نزد ایشان فرستاد.

حجت الاسلام هادی حسین خانی بیان داشت: حضرت سلیمان(ع) به نمایندگان ملکه صباح گفتند که شما را با خفت از این جا بیرون می کنم و این افراد چاره ای جز تسلیم شدن را ندیدند.

وی با اشاره به اینکه حضرت سلیمان از آنها پرسید چه کسی می تواند تخت ملکه صباح را به اینجا بیاورد عنوان داشت: نفر اول پاسخ داد من می توانم در فاصله بلند شدن شما تخت ملکه صباح را به این جا بیاورم و هم قدرت دارم و هم امانت داری می کنم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در ادامه این مطلب افزود: این داستان نشان می دهد توانایی حضور و امانت داری دو شرط مهم برای برگزاری مسابقات و حضور اساتید است.

حجت الاسلام حسین خانی با اشاره به این که نفر دوم که اهل کتاب بود به حضرت سلیمان پاسخ داد من می توانم در فاصله چشم بر هم زدن این تخت را حاضر کنم اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده مقام و منزلت والای امیرالمومنین(ع) است زیرا ایشان علم کتاب بودند.

وی ابراز داشت: در مسابقاتی که در کل دنیا برگزار می شود به نفرات برتر جایزه می دهند و آنها هم به خود افتخار می کنند در حالی که این با فرهنگ قرآن سازگاری ندارد زیرا اتمام مسابقه شروع کار است و فرد برگزیده عنوان می کند که این موفقیت از فضل خدا بوده است به طوری که اگر شکر کند بر نعمتش اضافه می شود و اگر کفر بورزد خداوند بی نیاز است./956/پ202/ب

ارسال نظرات