۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۴۰۳
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

کتاب الغدیر کلید رفع مشکلات جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر جهان اسلام غدیر خم را زنده نگه می داشت و کتاب الغدیر علامه امینی را تحویل می گرفت امروز مشکلاتی مانند فلسطین و میانمار وجود نداشت.
کتاب الغدير

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مجتبی نظری، امروز در جلسه اخلاق کارکنان جهاددانشگاهی واحد استان با تاکید بر اهمیت عید غدیر و شاخصه های برجسته این روز مبارک نسبت به سایر اعیاد مسلمین اظهار داشت: غدیر خم روز تکمیل دینی است که حاصل 23 سال تلاش شبانه روزی پیامبر بود.

 

وی افزود: غدیر ارائه نرم افزار مدیریتی خاتم الانبیاء برای تمام جهان اسلام بود که متاسفانه با سهل انگاری بیعت شکنان و تفرقه اندازان نادان همچنان در غربت مانده و حاصل آن چیزی جز وضعیت کنونی مسلمانان در جهان نیست. 

 

حجت اسلام نظری در ادامه سخنان خود با اشاره به ارزش والای کتاب الغدیر علامه امینی در حفظ جایگاه این روز بزرگ و نقش آن در اتحاد میان مسلمین بیان داشت: علامه امینی بعد از خواندن 10هزار جلد کتاب، الغدیر را به تحریر در آورد و کتاب الغدیر باید در دانشگاه های ما به عنوان سلاحی علیه دشمنان اسلام و مسیری روشن برای حل اختلافات میان شیعه و سنی باشد.

 

وی گفت: متاسفانه با بروز سوء تفاهمی دیوار محکمی میان شیعه و سنی کشیدند و در این میان وهابیت نهایت سوء استفاده را از این جریان به نفع خود می برد، اگر جلوی گسترش وهابیت گرفته شود نه یهودیت و نه صهیون مسیحیت می تواند پیش برود.

 

این استاد حوزه ودانشگاه تبریز گفت: در تاریخ اسلام اهمیت زیادی برای عاشورا قائل شده اند و تبلیغات مثبت زیادی در این خصوص به پا شده، در حالی که غدیر خم آنگونه که شایسته است گرامی داشته نشده و در واقع ما غدیر را فراموش کرده ایم.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این خصوص که " هر شیعه که اختلاف میان شیعه و سنی بیاندازد صهیونیست است" افزود: کلید ایجاد وحدت میان شیعه و سنی در دست علامه امینی و کتاب الغدیرش است.

 

وی از عدم توجه عموم به ویژه قشر دانشگاهی به فراگیری مفاهیم خطبه غدیر انتقاد کرد و گفت: همچنان که ما در پررنگی قیام عاشورا می کوشیم باید در حفظ پیام روز غدیر و انتقال آن هم با برنامه های کارشناسانه نهایت تلاش خود را به کار بریم همچنان که امامان ما در این امر مهم پای در گودال قتلگاه نهفتند./935/د101/ب

ارسال نظرات