۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۴۵۳۲۷
امام جمعه شبستر:

الغدیر با هدف وحدت میان امت اسلامی نگاشته شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: هدف علامه امینی از نگارش کتاب ارزشمند الغدیر برخلاف برخی اظهارنظرهای سست، وحدت اسلامی میان امت اسلامی بوده است.
کتاب الغدير

 

 

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبر‌گزاری رسا در تبریز که همزمان با عید سعید غدیرخم ترتیب یافت، به تشریح و معرفی کتاب ارزشمند الغدیر اثر ماندگار علامه امینی پرداخت و اظهار داشت: علامه امینی عالم بزرگوار و کم‌نظیری در تاریخ اسلام است که در نجف نزد بزرگانی مانند مرحوم نائینی و دیگر اساتید دانش آموخت.

 

وی عشق و ارادت قلبی و حقیقی علامه امینی به ولایت مولای متقیان را عامل اصلی نگارش اثر ماندگار الغدیر دانست و افزود: مجاهدت علمی این محقق بزرگ جهان اسلام در نوع خود مثال‌زدنی و الگویی ماندگار برای طلاب و دانش‌پژوهان حوزه دین است، همت علامه به گونه‌ای بود که برای تألیف الغدیر به شهرهای مختلفی سفر کرد و رنج‌های بسیاری را متحمل شد.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که الغدیر در رأس تألیفات علامه و حاصل زحمات 40 ساله آن عالم فرزانه بوده است، گفت: الغدیر بی‌شک احیاگر امامت و ولایت امیر مؤمنان علی(ع) است، این کتاب در اثبات حقانیت ولایت امیرمؤمنان جریان بزرگی در سراسر جهان به راه انداخت، در حقیقت علامه امینی عمر با برکت خود را در راه حقانیت ولایت سپری کرد.

 

وی از علامه امینی را متفکر و پژوهشگری برجسته و ممتاز در تاریخ تشیع یاد کرد و افزود: علامه امینی به جهت دغدغه ولایی خود استراحت و آسودگی شب و روز را بر خود حرام کرده بود، هدف علامه امینی از نگارش کتاب ارزشمند الغدیر برخلاف برخی اظهارنظرهای سست، وحدت اسلامی میان امت اسلامی بوده است.

 

امام جمعه شبستر در بخش دیگری از سخنان خود با تببین ابعاد شخصیتی علامه امینی اظهار داشت: متأسفانه اغلب مردم حتی طلاب علوم دینی آن علامه بزرگوار را تنها با کتاب الغدیر می شناسند، در حالی که آیت الله امینی در زمینه تفسیر، حدیث و رجال نیز صاحب نظر بود، افزون بر این‌که سیر و سلوک آن عالم وارسته مثال‌زدنی است.

 

وی علامه امینی را شخصیت بی نظیری در مکتب تشیع دانست و افزود: متأسفانه ابعاد شخصیتی این بزرگوار به نوعی غریب مانده است، چراکه بنا به سنت تاریخی همواره گذشت زمان شخصیت این چنین علمایی را معرفی خواهد کرد و هنوز زود است که تاریخ درباره علامه امینی قضاوت کند./935/ت302/س

ارسال نظرات