۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۳۹۴۵۲

بیش از 4 هزار خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت استان خوزستان از اعزام 4 هزار و 70 زائر خوزستانی از 21 مهرماه به سرزمین وحی خبر داد.
ناصر حريزاوي- مدير حج و زيارت استان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر حویزاوی، مدیر کل اداره حج و زیارت استان خوزستان روز گذشته در دیدار مدیران و روحانیان کاروان های حج و زیارت استان خوزستان با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به چگونگی اعزام زائران خوزستانی به حج تمتع، گفت: در سال جاری 4 هزار و هفتاد زائر از خوزستان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی با بیان این که اعزام زائران خوزستانی به حج ابراهیمی از بیست و یکم مهرماه آغاز می شود گفت: در مجموع 26 کاروان از استان به حج اعزام می شوند که 13 کاروان از اهواز و 13 کاروان دیگر از شهرهای خوزستان هستند.

214 کارگزار از استان خوزستان به عربستان اعزام می شوند

حویزاوی با اشاره به این که همه حجاج خوزستانی مدینه دوم هستند ابراز داشت: 214 کارگزار با کاروان ها استان خوزستان به عربستان اعزام می شوند که انجام امور خدماتی و میزبانی از زائران نیز بر عهده این افراد است.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی دانش آموزان با حج و مسائل دینی، از برگزاری جشن پروانه ها همزمان با جشن شکوفه ها در مدارس خبر داد و گفت: این جشن برای دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار شد و دانش آموزان با پوشیدن لباس احرام به شکل نمادین عملیات طواف به دور خانه خدا را انجام دادند.

حویزاوی، عزت، همبستگی و مسؤولیت اسلامی را به عنوان شعار حج تمتع در سال جاری عنوان کرد و گفت: شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز در سفر حج مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حج و زیارت استان خوزستان در ادامه سخنان خود ابراز داشت: به جهت عملی کردن شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در تلاشبرای برپایی نمایشگاه هایی از تولیدات داخلی هستیم تا زائران را به خرید سوغاتی از این نمایشگاه ها ترغیب کنیم.

حویزاوی با اشاره به هتک حرمت آمریکا و صهیونیسم به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) ابراز داشت: امسال زائران سراسر جهان با دلی محزون از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) راهی خانه خدا می شوند.

مدیر حج و زیارت استان خوزستان رضایت مندی زائران بیت الله الحرام را مهم ترین دغدغه کارگزاران حج ابراهیمی برشمرد.

وی از توسعه دفاتر خدمات زیارتی در دیگر شهرستان های استان خوزستان خبر داد و افزود: در جلساتی که با ائمه جمعه شهرستان ها برگزار شد، به یاری خداوند متعال در آینده ای نزدیک شاهد وجود دفاتر زیارتی در سراسر استان خواهیم بود.

استان خوزستان از لحاظ اعزام زائر رتبه چهارم در کشور را به خود اختصاص داده است

حویزاوی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استان خوزستان از لحاظ اعزام زائر در کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است..

وی به دانشگاه علمی، کاربردی حج در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: مأموریت پژوهش های میدانی در سفر حج تمتع امسال بر عهده برخی از دانشجویان این دانشگاه است./9464/پ203/س

ارسال نظرات