۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۳۹۰۸۴
اخبار کوتاه از خراسان رضوی؛

قدردانی از خادمان فرهنگی و دینی در شهربهشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به تنوع و گستردگی برنامه های دهه کرامت، از شناسایی و تقدیر خادمان فرهنگی مذهبی شهر بهشت همزمان با دهه کرامت خبرداد.
دهه کرامت

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اکبر عصارنیا، مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در نشست خبری تشریح برنامه های دهه کرامت این سازمان با اشاره به برنامه های دهه کرامت در مشهد اظهار داشت: برپایی ایستگاه های نسیم رضوان در دو سطح محله ای و منطقه ای در 25 ایستگاه شهری و 150 ایستگاه محلی از جمله مهمترین این برنامه هاست .

 

وی در ادامه ازاختتامیه طرح عید تا عید همزمان با این ایام خبرداد و تصریح کرد: طرح عید تا عید که از ولادت حضرت زهرا(ع) در مشهد آغاز شده است همزمان با ولادت امام رضا (ع) در46 بوستان شهری مراسم اختتامیه آن برگزار می شود.

 

عصارنیا درادامه با بیان اینکه درمحلات مشهد بسیاری ازافراد خیردر جهت ساخت مساجد، تهیه جهیزیه، کمک به خانواده های کم بضاعت و... به صورت گمنام فعالیت می کنند، بیان داشت: با توجه به تقاضای مردم و قدردانی و سپاس از این افراد که بدون هیچ جشم داشتی در راه رضای خدا، خدمت می کنند، خیرین فرهنگی مذهبی شناسایی و تقدیر می شوند.

 

مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد درادامه تشریح برنامه های دهه کرامت این سازمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 2 هزار نفردر برگزاری طرح خادمین شهر بهشت مشارکت دارند و35 هزار نوجوان نیز دراین طرح حضور دارند، تجلیل از انان نیز از دیگر برنامه هاست.

 

وی درادامه با اشاره به برگزاری طرح مسجد ما در 110 مسجد اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های موضوعی درباره سیره رضوی، جنگ کودکانه، ایستگاه شادی و ... از دیگر برنامه های ویژه ایام دهه کرامت است.

 

مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره محله آرایی در ایام دهه کرامت تصریح کرد: جشنواره محله آرایی با همکاری کسبه بازارهای مشهد در شب و روز میلاد امام رضا (ع) همه مغازه ها تزیین می شود و خوشبختانه این طرح با استقبال کسبه در 130 نقطه مشهد اجرا می شود.

 

عصارنیا درادامه به تشریح برنامه های ویژه فرهنگسرای زیارت در این ایام پرداخت و ابراز داشت: 160 سری نمایشگاه مفهومی در دو مدل برای نصب درادارات و معابر شهری با عنوان سیره رضوی، اخلاق اجتماعی درسیره حضرت رضا (ع) و زیارت برگزار می شود.

 

مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از برگزاری برنامه های ویژه آغاز هفته دفاع مقدس همزمان با ایام دهه کرامت خبرداد و تصریح کرد: 25 نمایشگاه مفهومی با موضوع دفاع مقدس، 100 متر اکران فرهنگی و برگزاری ویژه برنامه دو شب در کوهسنگی در قالب های روایتگری، نقاره خوانی و ... از دیگر برنامه هاست.

 

ترویج مکتب حیات بخش اهل بیت(ع) جامعه بشری را متحول می‌کند

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری جشن‌های سراسری زیرسایه خورشید، غلام‌رضا اسدالهی،  نماینده تربت جام  اظهار داشت: جشن‌های زیرسایه خورشید حرکت عظیم و زیبای فرهنگی است که علاوه بر گسترش در استان‌های کشور درچند کشور نیز درحال برگزاری است که سبب برکات فرهنگی معنوی بسیاری در راستای انتقال مکتب و سیره حضرت رضا(ع) به میلیون‌ها انسان عاشق مکتب الهی شده است.

 

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: این‌گونه جشن‌ها چنان‌چه از سوی افراد کارشناس و دلسوز ارائه و در آن‌ دو عنصر محتوا و خلاقیت لحاظ شود می‌تواند بستر مناسبی برای هدایت جوانانی که دچار بی‌هویتی شده وگرایش به عرفان‌های کاذب پیدا کرده‌اند و همچنین مایه نجات سایر جوانان دنیا از چنگال فساد، فحشا و بی‌هویتی دینی شود.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: هرچند درسال‌های اخیر حوزه علمیه قم با راه‌اندازی سایت‌های دینی توانسته گام‌های خوبی در راستای رفع شبهات دینی وترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بردارد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیار است که این امر نیاز به مشارکت همه مسئولان فرهنگی و آحاد مردم متدین و دلسوز دارد.

 

وی، بابیان این‌که اصل و پایه نظام جهموری اسلامی ایران از دین گرفته شده است، اظهارداشت: به هراندازه که مسئولان نظام در راستای نهادینه کردن فرهنگ‌رضوی و سیره ائمه‌اطهار(ع) درجامعه فعالیت کنند، به همان اندازه سلامت نظام را نیز بیمه می‌کنند چرا که تداوم انقلابی که الگوی آن نهضت عاشورا و توجه به سیره معصومین(ع) است در پناه توجه واقعی به ارزش‌های دینی نیز حفظ می‌شود.

 

اسدالهی با اشاره به بیداری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی که الگوی نجات بخش، مظلومان جهان از ظلم مستکبران است، با برگزاری هرچه با شکوه‌تر«جشن‌های زیرسایه خورشید»درسایر کشورها می‌تواند به تداوم تحولات جهانی و نزدیک شدن به حکومت حضرت مهدی موعود(عج) یاری رساند.

 

گفتنی است، پنجمین دوره جشن‌های‌مردمی‌و معنوی زیرسایه‌خورشید در صد شهر از 22 استان و 14 شهر از پنج کشور از 28 شهریور لغایت هفتم مهرماه سال جاری و به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس‌رضوی برگزار می‌شود./930/پ203/س

ارسال نظرات