۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۸۵۸
نماینده ولی فقیه در ایلام تأکید کرد؛

برگزاری باشکوه و محتوایی جشن‌های دهه کرامت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: جشن‌های دهه کرامت و زیر سایه خورشید باید باشکوه و محتوا محور در این استان برگزار شود.
زيرسايه خورشيد امام جمعه ايلام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌ عمومی «جشن‌های مردمی و‌ معنوی زیرسایه‌خورشید» حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در جمع اعضای ستاد دهه کرامت در ایلام اظهار داشت: دوستداران و علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) می‌توانند با آشنایی کامل با سیره معصومین(ع) در زندگی ظاهری و باطنی خویش، الگوپذیری داشته باشند، در عین حال لازم است که در اعیاد و وفیات معصومین(ع) بیشتر به بیان سیره، اخلاق و خصوصیات علمی و عملی این بزرگان پرداخته شود.

 

وی با اشاره به برخی خصوصیات و سیره حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: ایشان از نظر تقوا و پرهیزگاری به مقام عصمت رسیدند و تمام زندگی پربار آن حضرت، مالامال از درس زندگی است و به همین خاطر عمل به سیره آن حضرت می‌تواند دختران ما را در برابر شدیدترین هجمه‌های فرهنگی، بیمه کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه حضرت رضا(ع) خورشید تابانی است که تلألو نورانیت او تمام دنیا را فرا گرفته است، بیان داشت: ما باید برای جامعه اسلامی الگو داشته باشیم و هیچ الگویی بهتر از حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع)نیست و افتخار ما ایرانیان، وجود این دو مرقد شریف است که مورد عنایات ویژه حضرت حق هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام، پرداختن به حواشی در جشن‌ها و مراسمات را مورد تذکر و نکوهش قرارداد و اظهار داشت: متأسفانه در برخی جشن‌ها و اعیاد، موسیقی‌هایی نواخته می‌شود که همین موسیقی‌ها به شدت مورد نهی حضرت رضا(ع) قرار گرفته‌اند.

 

وی بر بهره‌گیری از مداحانی که اشعارشان با محتوا باشد، تأکید کرد و گفت: اشعار مداحان در توصیف ائمه معصومین(ع) باید محتوایی و غنی از معارف اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام جواد نوری، رئیس ستاد دهه کرامت در ایلام نیز در این دیدار با بیان این‌که یکی از برنامه‌های بسیار موثری که آستان قدس‌رضوی آغاز نموده، برنامه «جشن‌های زیرسایه خورشید» است، افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «آستان‌قدس‌رضوی مطاف فرشتگان و کروبیان است و اکنون به برکت طلوع خورشید انقلاب اسلامی، پایگاه بلند اندیشه اسلام و پرچم‌دار معارف قرآنی نیز هست» بنابراین همه‌ی دستگاه ها باید در این زمینه یاری دهنده باشند.

 

وی با اشاره به این‌که به علت نبودن امکان حضور تمام عاشقان حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) در مشهد مقدس، آستان‌قدس‌رضوی با ابتکاری ارزنده و با اعزام خدام حرم منور بارگاه رضوی به استان‌ها تحت عنوان «جشن‌های زیر سایه خورشید»، به استقبال زائران آن حضرت می‌شتابد، یادآورشد: در سال گذشته و با محوریت نماینده معظم ولی فقیه در استان و برخی مسئولان و گروه‌های خودجوش مردمی، این برنامه به طرز باشکوهی در استان ایلام برگزار شد و قشرهای مختلف مردمی از برکات این برنامه‌های معنوی بهره‌مند شدند.

 

رئیس ستاد دهه کرامت در استان ایلام، نخستین برنامه این دهه مبارک را «جشن شکوفه‌های نور» و با همکاری سپاه پاسداران و آموزش و پرورش ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: 30 برنامه متنوع دینی، مذهبی و فرهنگی- هنری با حضور خدام حرم ملکوتی امام علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) همزمان با دهه کرامت در این استان برگزار خواهد شد.

 

مسوول کانون جوانان رضوی در استان ایلام نیز در این دیدار با بیان این‌که امسال برای دومین بار است که کاروان زیر سایه خورشید در استان ایلام حضور پیدا می‌کند، گفت: کانون جوانان رضوی در استان با همکاری دیگر اعضاء دهه کرامت، مجری این برنامه‌های معنوی است.

 

عزیز بابایی، با اشاره به این‌که در دهه کرامت امسال کاروانی متشکل از چهار نفر از خدام بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) و یک نفر به عنوان مبلغ و یک نفر نیز به‌عنوان رابط، در استان حضور پیدا خواهند کرد، افزود: کاروان خدام روزهای پنجم و ششم مهرماه سال جاری مهمان مردم ولایت‌مدار استان ایلام خواهند بود.

 

وی، وجود پرفیض و ملکوتی حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) را به‌عنوان پشتوانه‌ای عظیم در اجرای برنامه‌های فرهنگی، بسیار مهم دانست و تأکید کرد: در برنامه‌های سال گذشته، مسئولان و دستگاه‌های زیادی در استان بهترین همکاری و همراهی را داشته‌اند و امسال نیز در راستای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این جشن ها نیازمند همکاری صمیمانه‌تر همه‌ی دستگاه‌ها هستیم.

 

گفتنی است، پنجمین دوره «جشن‌های‌مردمی‌و معنوی زیرسایه‌خورشید» در صد شهر از 22 استان و 14 شهر از پنج کشور از 28 شهریور تا هفتم مهرماه سال جاری و به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس‌رضوی برگزار می‌شود./930/د102/ع

ارسال نظرات