۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۸۸۵۴
همزمان با دهه کرامت؛

پیام رضوی در سراسر ایران و 5 کشور جهان طنین‌انداز می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، گفت: همزمان با دهه کرامت، پیام رضوی در سراسر ایران و پنج کشور جهان طنین‌انداز می‌شود.
زير سايه خورشيد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی«جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید»، جواد محمدزاده مقدم، مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا در ایام دهه کرامت فضای معنوی و عاطفی بین مردم و خاندان کرامت(ع) در سراسرکشور و جامعه ایجاد شود.

 

وی دربیان اهداف برگزاری این جشن‌ها گفت: هدف از برگزاری این جشن‌ها ایجاد فضایی برای پاسداشت دهه کرامت، بهره‌گیری مردم از فیوضات معنوی، ارتباط با امام هشتم(ع) و ایجاد بستری برای انتقال مفاهیم زندگانی امام رضا(ع) در سطح جامعه می‌باشد.

 

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، با اشاره به این که درخواست‌های زیادی برای گسترش کمی و کیفی این جشن‌ها ارائه شده است افزود: امسال سه استان لرستان، هرمزگان و کردستان به استان‌های تحت پوشش«جشن‌های زیرسایه خورشید» اضافه شده‌اند که در مجموع این جشن‌ها در 22 استان و پنج کشور جهان برگزار می‌شود.

 

محمدزاده‌ مقدم، با اشاره به استقبال خوب مردم در چهارسال برگزاری این جشن‌ها ادامه داد: استقبال مردم از حضور کاروان‌ها در برنامه‌های مختلف برگرفته از عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت بوده که به همان نیت، استقبال از این برنامه‌ها روال خاصی پیدا کرده است.

 

 مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی تاکید کرد: امیدواریم با عنایات حضرت ثامن‌الحجج(ع) دهه کرامت به دهه شادی و نشاط مردم و شیعیان در سراسر جهان تبدیل شود.

 

وی بابیان اینکه، با توجه به کسب تجربه ازچهارسال گذشته، برنامه‌‌ریزی دقیقی در راستای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این جشن‌ها از ابتدای سال جاری صورت گرفته، گفت: تشکیل شش کمیته تخصصی در آستان قدس‌رضوی، برگزاری یکصد جلسه با نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، طراحی برنامه‌های منسجم در قالب تشکیل ستادهای مردمی با محوریت اجرایی کانون‌های جوانان‌ رضوی وابسته به شبکه جوانان رضوی، بارزترین برنامه‌های اجرایی پیش از برگزاری جشن‌ها می‌باشد.

 

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی جشن‌های امسال مصادف شدن آن با ایام بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس است که بیشتر برنامه‌ها را به سمت خود سوق داده و سعی شده است خدام بارگاه حضرت رضا(ع) در کنار اهداء بسته‌های تبرکی، یک محصول فرهنگی برگرفته از روش زندگانی آن حضرت متناسب با نیاز مخاطب و بسته‌های هنری از قبیل کارت پستال نیز به مردم اهداء کنند.

 

وی اضافه کرد: در راستای تحقق رهنمودهای تولیت آستان‌قدس‌رضوی در تمامی کاروان‌ها یک روحانی توانمند و آشنا با سنت و سیره حضرت رضا(ع) جهت پاسخگویی به سوالات مردم و طرح موضوع زندگانی حضرت ثامن‌الحجج(ع)حضور خواهد داشت.

 

محمدزاده مقدم درباره‌ ویژگی خدام منتخب برای برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید گفت: این خدام از افراد فرهیخته و آشنا به موضوع، با ویژگی خاص ارتباطی و معرفتی هستند که هریک با توجه به زمینه کاری خود، فعالیت خواهند کرد.

 

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، یادآورشد: دراین برنامه‌ها بیش از 700 هزار کالای فرهنگی و تبرکی از جمله کتاب، کارت پستال، پوستر، پرچم دستی و نرم افزار به مردم اهدا خواهد شد.

 

وی در ارتباط با برنامه‌های کاروان‌ خدام اظهار داشت: کاروان‌ها در هنگام سفر به استان‌ها برنامه‌های شاخصی از جمله دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، غبارروبی گلزارشهدا، حضور در بیمارستان‌ها، حضور در مراکزاصلاح تربیت، برگزاری جشن‌هایی با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان، برگزاری همایش آموزشی ویژه زوجین جوان، برگزاری جشن‌های دختران تحت عنوان«شکوفه‌های نور» و استقبال مردم از کاروان خدام و مراسم جشن ویژه عموم مردم خواهند داشت.

 

محمدزاده مقدم خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری حضور کاروانی از خدام حرم رضوی و برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید در جزیره ابوموسی، تاسیسات هسته‌ای بوشهر، نطنز و فردو، برگزاری جشن‌هایی ویژه کارکنان این مراکز و تقدیر از زحمات آن‌ها و حضور در منزل خانواده‌های شهدای هسته‌ای می‌باشد. 

 

وی تاکید کرد: در حوزه بین‌الملل نیز«زیرسایه خورشید»برای نخستین‌بار درعرصه کشور‌های اسلامی حضور جدی خواهد داشت و با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، مجموعه‌های مردمی، فعال و فرهنگی در هر کشور، هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

 

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی افزود: کاروان‌های رضوی در 14 شهر از پنج کشور لبنان، افغانستان، هندوستان، آلمان و عراق حضور خواهند یافت و پیام مهربانی و کرامت امام رئوف را به مردم این کشورها منتقل خواهند کرد.

 

گفتنی است، پنجمین دوره «جشن‌های‌مردمی‌و معنوی زیرسایه‌خورشید» در 100 شهر از 22 استان و14 شهر از 5 کشور از 28 شهریور لغایت هفتم مهرماه سال جاری و به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس‌رضوی برگزار می‌شود./930/د101/ب

 

ارسال نظرات