۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۳۸۳۷۴

حمله اسلامگرایان به سفارت آمریکا در قاهره

خبرگزاری رسا ـ شماری از تظاهرکنندگان معترض به تولید فیلمی اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام در آمریکا با حمله به سفارت ایالات متحده در مصر، پرچم این کشور را به آتش کشیدند.
مصر

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هافینگتون پست، بسیاری از مسلمانان در اعتراض به تولید فیلم اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) در مقابل سفارت آمریکا گرد هم آمده و به تولید آن توسط کشیش تندروی مسیحی، تری جونز و برخی از مهاجران قبطی (مسیحیان مصر) اعتراض کردند.

 

معترضین می گویند که به منظور اعلام انزجار از ساخت فیلمی در آمریکا که به پیامبر اسلام اهانت می کند در برابر مقر سفارت تجمع کردند.

 

آنها از دیوار ساختمان سفارت در این کشور  بالا رفته و در حالیکه شعار می دادند " جان و خون خود را ارزانی اسلام می کنیم" پرچم آمریکا را پایین کشیدند.

 

گفتنی است، قبطیان مصری مهاجر در آمریکا با همکاری تیری جونز کشیش دیوانه آمریکایی اقدام به ساخت فیلمی در توهین به پیامبر اعظم(ص) کرده‌اند.

 

گروه موسوم به قبطیان مهاجر در آمریکا اعلام کرده‌اند قصد دارند این فیلم را که «زندگی محمد(ص) رسول اسلام» نامگذاری و اخیرا به کارگردانی سام باسیل ساخته شده است، فردا(11 سپتامبر) به نمایش درآورند.

 

تیری جونز کشیش دیوانه آمریکایی در ادامه اقدامات ضداسلامی‌اش اخیرا اعلام کرد که قصد دارد آنچه را خودش «محاکمه مردمی پیامبر اسلام» خوانده است، در 11 سپتامبر و در همبستگی با کشته شدگان آن حادثه برگزار کند که در آن قرار است یک مسیحی مصری و دارنده مدرک الهیات شرکت کند./982/ب902/ک

ارسال نظرات