۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۳۷۱۰۶
امام جمعه مشهد:

متولیان سیاست خارجی مراقب لابی استکبار در تعاملات اجلاس سران باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی خطاب به متولیان سیاست خارجی کشور تأکید کرد: مسأله استکبارستیزی برای ما یک اصل است، مراقب باشید جریان استکبار در تعاملات شما با کشورهای مختلف نفوذ نکند و برخی لابی ها باعث نشود ژست بی طرفانه لیبرال مسلک به خود بگیرید.
آيت الله علم الهدي
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اجلاس سران جنبش عدم تعهد را نقطه عطفی در جلوه سیاسی نظام اسلامی در مقابل استکبار دانست.
 
گرانی حاصل تهاجم اقتصادی دشمن است نه ضعف مدیریت اقتصاد داخلی
وی خطاب به کسانی که زمزمه می کنند در این شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی خاص، برگزاری این اجلاس با هزینه های سنگین لزومی نداشت، یادآور شد: این فشار اقتصادی و گرانی که معیشت ما را هدف گرفته است، یک جریان طبیعی در زندگی و به دلیل ضعف مدیریت اقتصادی کشور نیست بلکه یک تهاجم اقتصادی و جنگی نابرابر است که کفار علیه ما به راه انداخته اند.
 
حضور نظام اسلامی در جنبش غیرمتعهدها، زنگ مقابله با امپریالیسم را به صدا درآورد
عضو خبرگان رهبری، خسته و ناامید کردن مردم از حمایت نظام اسلامی و نیز انزوای آن در صحنه سیاست بین الملل را از اهداف جنگ اقتصادی دشمن برشمرد و گفت: هدف اول، با مقاومت و ایستادگی شما مردم و وفاداری ارزشمندی که در پای نظام از خود نشان دادید، شکست خورد و هدف دوم آن ها نیز با برگزاری اجلاس سران در تهران ناکام ماند.
 
آیت الله علم الهدی با اشاره به این که نشست جنبش غیرمتعهدها پس از مجمع عمومی سازمان ملل، بزرگ ترین مجمع سیاسی دنیا محسوب می شود، ابراز داشت: برگزاری چنین اجلاسی با این گستردگی در مرکز جهان اسلام، شکست بزرگی برای دشمنی است که از مدت ها پیش از راه های مختلف سران را جهت عدم حضور در اجلاس عدم تعهد تهدید یا ترغیب می کرد.
 
وی افزود: حضور حدود هشت هزار سیاست مدار در سطح وزرا، سران، رهبران، کارشناسان و ... از 120 کشور جهان در اجلاس تهران دشمن را بیچاره کرده و خصوصا حضور شخصیت های بین المللی در این اجلاس یک دهن کجی آشکار به آمریکا و اسرائیل غاصب به شمار می رود.
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: 57 سال پیش، رهبران چهار کشور هند، یوگوسلاوی، مصر و اندونزی با انگیزه های ضدامپریالیستی جنبش غیرمتعهدها را پایه گذاری کردند؛ اما در همه نشست ها آمریکا از طریق برخی اعضای مزدور خود، مصوبات را مهار کرده است تا مصوبات جنبش در راستای حفظ منافع قدرت های امپریالیستی باشد.
 
وی ادامه داد: این روند در اجلاس هشتم که در سال 1365 در زیمباوه با حضور آیت الله خامنه ای به عنوان رییس جمهور ایران برای نخستین بار شکسته شد و زنگ مقابله با امپریالیسم به صدا در آمد، آن روز سران دیگر کشورهای عضو به ما می‎گفتند شما قدرت دارید و می‌توانید این گونه با امریکا حرف بزنید ولی ما نمی توانیم اما امروز که پس از 26 سال اجلاس در کانون مقابله با امریکا واقع شده است، همان ها در اجلاس حضور یافته و به امریکا دهن کجی کردند.
 
حمایت حجت الهی است که همه مسائل را به نفع تعالی انقلاب سر و سامان می دهد
آیت الله علم الهدی با بیان این که این پیروزی بزرگ نظام اسلامی را نمی توان به پای جریان‌های عادی سیاسی گذاشت، تصریح کرد: این سربلندی ها و افتخارات، نشانه حمایت غیبی حجت بالغه الهی از نظام است که ان را رهبری کرده و همه مسائل را به نفع تعالی انقلاب سر و سامان می دهد.
 
وی با اشاره به پخش مستقیم سخنان رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه اجلاس جنبش عدم تعهد در اغلب کشورها، افزود: سخنان مقتدرانه و امیدبخش ایشان، شکست استخوان های لیبرال امریکایی را به گوش دنیا رساند.
 
متولیان سیاست خارجی  مراقب لابی استکبار در تعاملات اجلاس سران باشند
نماینده خبرگان رهبری خطاب به متولیان سیاست خارجی تأکید کرد: این کشور، کشور اهل بیت(ع) بوده و بقای آن در اثر ایثارگری های شهدا و جانبازان است مراقب باشید این تعاملات با کشورهای مختلف، فضای ارزشی سیاسی کشور را بر هم نزند.
 
وی با تأکید بر این که مسأله استکبارستیزی برای ما یک اصل است، گفت: مراقب باشید جریان استکبار در این تعاملات شما نفوذ نکند و برخی لابی ها باعث نشود ژست بی طرفانه لیبرال مسلک به خود بگیرید.
 
امام جمعه مشهد یادآور شد: همه نظام و انقلاب ما برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) است، از این رو همه فرصت ها باید در خدمت زمینه سازی ظهور ایشان بهره برداری شود.
 
کرامت انسان در گرو حفظ مقام خلیفة اللهی اوست
آیت الله علم الهدی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه، در تفسیر آیه پنجم سوره جمعه اظهار داشت: یهود با وجود علم به احکام و تعالیم تورات، که یکی از آن ها علایم پیامبر اسلام(ص) بود و در حالی که دیگران را به ظهور چنین پیامبری بشارت می دادند، خود از اطاعت ایشان سرباز زدند و در مرحله عمل، دانسته های خود را زیر پا نهادند.
 
وی با طرح این سوال که آیا تکریم انسان در قرآن با تعبیرهایی که او را به حشره، عنکبوت و دیگر حیوانات تشبیه کرده است، سازگاری دارد؟، گفت: کرامت انسان از دیدگاه قرآن مربوط به ویژگی ها و خصایص انسانی او است که در رأس آن ها، مقام خلیفة اللهی قرار دارد؛ بنابراین انسان تا زمانی که این ویژگی ها را حفظ کند، انسان خواهد بود و اگر از این درجات به ویژگی های حیوانی افول کند، دیگر صاحب کرامت نیست.
 
امام جمعه مشهد با تأکید براین که کرامت انسان در گرو اوج عبودیت و قرب خداوند تعالی است، ابراز داشت: این تعبیر تنها مختص یهودیان نیست؛ بلکه مسلمانان نیز چنانچه با وجود علم به معارف قرآن، در عرصه عمل، دانسته‌های خود را زیرپا بگذارند، شامل این تعبیر قرآن کریم نسبت به یهود می‌شوند./930/پ201/س
ارسال نظرات