۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۶۴۳

بیان واهمه غرب از ارتباط قاهره و تهران از تریبون من و تو

خبرگزاری رسا ـ شبکه ماهواره‌ای من و تو، هماهنگ و همسو با غرب می‌کوشد تا برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و مصر را امری ناممکن جلوه دهد و اذهان مخاطبین را از این مساله منصرف سازد.
محمد مرسي
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، با پیروزی انقلاب اسلامی، مخالفان نظام اسلامی دست به هر کاری زدند تا این نظام نو پا را واژگون کنند، از جنگ تحمیلی 8 ساله تا بمب گذاری و به شهادت رساندن سران نظام و پس از آن هجمه شدید فرهنگی و حتی این اواخر به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای کشور.
 
امروز آنچه بیشتر مایه عصبانیت آنان است صدور انقلاب ایران به دیگر کشورها و شروع موجی جدید بنام بیداری اسلامی در منطقه است و این یعنی کوتاه شدن دست پلید غرب از منافع نامشروعش در منطقه. از این رو با همه توان تلاش می کنند سیاست انزوای ایران با سرعت و قدرت به پیش رفته و مانع صدور انقلاب به دیگر کشورها شوند.
 
با شروع انقلاب مصر، تلاشهای بسیاری از جانب غرب صورت پذیرفت تا در ابتدا حسنی مبارک با اندک تغییراتی در سیاستهای خود پابرجا بماند و پس از ناکامی در این نقشه، طرح کنار زدن اسلام گرایان از صحنه سیاسی مصر کلید خورد اما با وجود همه این تلاشها، محمد مرسی، نامزد اسلامگرایان مصر بر کرسی ریاست جمهوری مصر نشست.
 
غرب که این بار نیز خود را بازنده این میدان دید اکنون می کوشد با ایجاد چالش در روابط ایران و مصر، اجازه ندهد تا مصر پا جا پای ایران گذاشته و خود را به عنوان کشوری اسلامی، از سیطره غرب خارج کند و روی پای خود بایستد.
 
شبکه من و تو در راستای ترویج این سناریوی شوم، در قالب پرداختن به حواشی اجلاس غیر متعهدها می کوشد این باور را به بیننده القا کند که حضور محمد مرسی در ایران تشریفاتی بوده و به هیچ وجه به معنای برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و مصر نیست و مصری ها برنامه ای برای برقراری این ارتباط ندارد. چرا که هرچه ارتباط مصر و ایران بیشتر شود باعث تضعیف اسرائیل و کمرنگ تر شدن حضور این رژیم منحوس در منطقه می شود./9161/ت302/ع
ارسال نظرات