۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۳۶۶۲۴
امام جمعه آذرشهر:

موضع انفعالی روحانیت در جنگ تمام عیار فرهنگی قابل قبول نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آذرشهر گفت: در شرایطی که جهان اسلام با جنگ تمام عیار فرهنگی دشمنان رو به رو است، اتخاذ موضع انفعالی روحانیت در برابر هجمه روزافزون نظام سلطه قابل قبول نیست.
طلاب جوان فرهنگ- تهاجم فرهنگي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میرعلی‌اکبر قره‌سید، امام جمعه آذرشهر، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امامین صادقین این شهرستان اظهار داشت: طلاب جوان بایستی با جدیت در طول دوران تحصیل و عدم اشتغال به اموری که غیرضروری است، ادامه‌دهنده سیره و سلوک علمای سلف منطقه آذربایجان به ویژه آذرشهر باشند.

 

وی با بیان این‌که آذرشهر در طول تاریخ مهدپرورش علمای بزرگ و تأثیرگذار در جهان تشیع از شهید آیت الله غفاری و شهید آیت الله مدنی بوده است، تصریح کرد: تربیت نیروهای مخلص، متخصص و متدین در حوزه های علمیه از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری است.

 

امام جمعه آذرشهر با تأکید بر این‌که آغاز سال تحصیلی در حوزه‌های علمیه فرصتی برای تجدیدمیثاق با حضرت ولی‌عصر(عج) است، گفت: اگر خود را سرباز آن حضرت می دانیم، بایستی با مجاهدت در عرصه‌های علمی و شناخت نیازهای معرفتی زمان، پاسخگوی شبهات و فتنه‌های عقیدتی دشمنان باشیم.

 

حجت الاسلام قره‌سید با بیان این‌که طلاب ورودی جدید بایستی با شناخت و معرفت کامل و همچنین با نیت خالصانه برای تحصیل در علوم حوزوی قدم بگذارند، افزود: رسالت امروز حوزه های علمیه و روحانیت به مراتب حساس‌تر و مهم‌تر از دوران قبل از انقلاب اسلامی است، روحانیان دیده‌بان فکری، عقیدتی و معرفتی شیعیان هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه شهرستانی گفت: اگر امروز شاهد کمبود روحانی در بیشتر نقاط کشور هستیم، به سبب عدم بازگشت طلاب و روحانیان تحصیل کرده در حوزه های علمیه بزرگ کشور به زادگاه خود است، در حقیقت توسعه مدارس علمیه در شهرستان بایستی همراه با ارتقای سطح کیفی آموزش باشد.

 

امام جمعه آذرشهر در پایان با بیان این‌که روحانیت و حوزه‌های علمیه در خط مقدم پاسخ‌گویی به شبهات روزافزون دشمنان قرار دارند، تصریح کرد: در شرایطی که جهان اسلام با جنگ تمام عیار فرهنگی دشمنان رو به رو است، اتخاذ موضع انفعالی روحانیت در برابر هجمه روزافزون نظام سلطه قابل قبول نیست.

 

 گفتنی است، در پایان این مراسم از طلاب ممتاز سال تحصیلی گذشته با اهدای جوایز و لوح سپاس، تقدیر به‌عمل آمد./935/پ202/س


ارسال نظرات