۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۳۶۲۰۰

راه اندازی 29 کانون فرهنگی و هنری جدید در استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان از افتتاح 29 کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان خبر داد.
کانون هاي مساجد

 

مرتضی مقدمی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: مساجد به عنوان پایگاه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه باید به شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری در نظر دارد، آراسته باشد.

 

وی با اشاره به اعطای کمک 200 میلیون ریالی به برخی از کانون‌های فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد:‌ این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های عمرانی و فیزیکی ارائه می‌شود.

 

مقدمی با بیان این‌که پنج باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در هفته مساجد در استان زنجان افتتاح می‌شود، افزود: هم اکنون 90 کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان زنجان فعال هستند که با توجه به اقدامات انجام شده، 29 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان زنجان در سال جاری افتتاح می‌شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان با بیان این‌که غبار روبی و عطرافشانی مساجد استان از برنامه‌های هفته مساجد است، افزود: پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز به عنوان شاخص معرفی فعالیت‌های مساجد محسوب می‌شود، اگر مساجد به شاخص‌های کلی دیدگاه مقام معظم رهبری نزدیک باشد، مساجد کارآیی مطلوب تری خواهند داشت.

 

مقدمی با اشاره به این‌که با توجه به شاخص‌های مورد نظر رهبری، مساجد از جایگاه صرفا عبادی خارج می‌شوند، افزود: توجه به ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موجب ارتقای کارآمدی مساجد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مسجدی اسلامی است که دارای امام جماعت کاردان، مهربان و حلال مشکلات داشته باشد، افزود: امام جماعت در پویایی و نشاط مساجد نقش ویژه ای را ایفا می کند، افزون بر این وجود هیئت امنای قوی، کارآمد، فعال و برنامه‌ریز در مساجد از اهمین مضاعفی برخوردار است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان وجود مراکز فرهنگی و هنری در مساجد را موجب پویایی فعالیت‌های مساجد عنوان کرد و افزود: وجود چنین مراکزی موجب افزایش فعالیت‌های مساجد و تزریق روحیه نشاط و تعالی می‌شود.

 

مقدمی با بیان این‌که کانون‌های مساجد با اجرای برنامه‌های مختلف زمینه ساز پویایی و نشاط مساجد هستند، گفت: مساجد در طول تاریخ اسلام نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری تحولات اجتماعی داشته و در دوران‌های مختلف منشأ خدمات بسیاری در جامعه بوده اند.

 

وی در پایان از اجرای طرح اهدای دسته جمعی خون از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خبر داد و یادآور شد: از یکم تا هشتم شهریور ماه سال جاری اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری استان با هدف حمایت از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی خون خود را اهدا می‌کنند./935/ت302/ب

ارسال نظرات