۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۳۶۱۸۴

برپایی نماز عید سعید فطر در لندن

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان انگلیس با اجتماع در محل مرکز اسلامی لندن نماز پرشکوه عید سعید فطر را به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت اقامه کردند.
لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ic-el، مسلمانان مقیم لندن روز گذشته در محل مرکز اسلامی انگلیس نماز عید سعید را برپا کردند.

 

حجت الاسلام معزی، نماینده مقام معظم رهبری و رییس مرکز اسلامی انگلیس در خطبه اول نماز عید سعید فطر، این عید بزرگ اسلامی را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم حجت ابن الحسن المهدی(عج) و همه مسلمانان جهان و نمازگزاران تبریک و تهنیت گفت و عید فطر را عید بندگی و اطاعت و روز اعطای جوایز از سوی خداوند متعال به مؤمنان دانست.

 

نماینده مقام معظم رهبری در انگلیس افزود: ماه رمضان ماهی است که مؤمنان بر نفس خود غلبه و در برابر گرسنگی و تمایلات نفسانی ایستادگی کرده‌اند و با دوری از گناه، شیاطین را اندوهگین ساخته و آنان رابه غل و زنجیر کشیده‌اند، از این‌رو برای کسانی که معصیت نکرده‌اند، خدا آن روز را روز عید و روز برگزیدگی قرار داده و پاداش آنان رضایت پروردگار متعال است.

 

رییس مرکز اسلامی انگلیس در سخنان خود توصیه کرد: همه مؤمنین باید این نعمتی را که خدا به آنان ارزانی داشته و در این ماه درهای رحمت الهی به سوی آنان گشوده بوده را قدر بدانند و هوشیار و مراقب باشند تا آنچه را که در این ماه کسب کرده‌اند به آسانی از دست ندهند.

 

حجت الاسلام معزی با تأکید بر اینکه در عصر کنونی بیداری اسلامی در میان کشورهای اسلامی به‌وقوع پیوسته و آنان که این بیداری را بهار عربی می‌خوانند به بیراهه رفته و سخن نادرستی را بیان می‌کنند، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام با همه قوای خود علیه مسلمین به میدان آمده‌اند و تمامی نقشه‌های تبلیغاتی و سیاسی خود را بکار بسته‌اند تا مسلمین را به جان هم بیاندازند و آنان را تحت ظلم و ستم نگه دارند و از این‌رو ما مسئولیم تا در برابر آنان ایستادگی و مقاومت نماییم و با بیداری و هوشیاری خود به جهانیان اثبات کنیم که مسلمانان نسبت به یکدیگر مسئول هستند. دین اسلام هم دین عبادت و راز و نیاز کردن به درگاه الهی است و هم فعالیت در عرصه‌های سیاسی و حمایت از دیگر مسلمین جهان.

 

رییس مرکز اسلامی انگلیس با اشاره به اینکه خدای متعال در چنین روزی پرداخت زکات فطره را واجب اعلام کرده تا از این راه فقرا نیز حداقل یک روز را عید بدارند و شاد باشند، بر لزوم توجه و اهتمام جوامع اسلامی به مشکلات مسلمانان تأکید کرد./982/ب903/ک

 

 

ارسال نظرات