۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۳۶۰۹۱

نماز عید فطر در مناطق زلزله‌زده آذربایجان اقامه شد

خبرگزاری رسا ـ نماز عید سعید فطر با حضور اقشار مختلف مردم شهرهای اهر، هریس و ورزقان در مناطق زلزله زده برگزار شد.
نماز عيد سعيد فطر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با حلول ماه شوال، نماز عید سعید فطر در مناطق زلزله‌زده شهرهای اهر، هریس و ورزقان با حضور مردم عزادار و مصیب‌دیده این مناطق برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام قربانعلی اسماعیلی، امام جمعه ورزقان در خطبه های نماز عید فطر با تاکید بر توجه عموم مسلمانان به پیام های زلزله اخیر آذربایجان گفت: دنیا محل گذر است، دل بستن به تعلقات دنیوی، موجب خسران خواهد بود، عید فطر می تواند مقدمه و فرصتی برای تحول فکری و عقیدتی باشد.

 

وی با اشاره به حضور سرزده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مناطق زلزله‌زده گفت: حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مناطق زلزله‌زده به ویژه شهرستان ورزقان مرهمی بر مصائب و سختی‌های مردم این مناطق بود که بنده به نمایندگی از مردم این شهر از معظم‌له نهایت تشکر را دارم.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر  اسکان قطعی حادثه دیدگان قبل از فرا رسیدن فصل سرما خاطرنشان کرد: مسؤولان جلب رضایت الهی و مردم را اصل در امور قرار دهند و تلاش کنند قبل از فرا رسیدن فصل سرما نسبت به اسکان قطعی زلزله‌زدگان به ویژه ورزقان اقدامات جدی به عمل آورند.

 

همچنین سردارمحمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در مناطق زلزله‌زده آذربایجان ضمن ابراز همدردی با ساکنان این مناطق از نزدیک در جریان خسارات وارد شده و نحوه کمک رسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفت و به همراه استاندار آذربایجان شرقی و فرمانده سپاه عاشورا در مناطق زلزه زده هریس، ورزقان و اهر حضور یافت.

 

وی خواستار تسریع در بازسازی خانه‌های روستاییان با توجه به نزدیکی فصل سرما در این منطقه شد و گفت: خبر درگذشت جمعی از مردم عزیز و شریف استان آذربایجان شرقی به ویژه کودکان معصوم و مادران مظلوم آن دیار در حادثه زلزله، قلب‌های پاک ایرانیان را متاثر و عزادار این مصیبت کرد.

 

بنا بر این گزارش، اهالی خداپرست و مومن روستاهای باجه باج، گیویج و دیزه از توابع هریس، نیز امروز همزمان با عید فطر، اقدام به برگزاری نماز عید فطر کردند.

 

این روستاها در جریان زلزله اخیر به طور صد درصد تخریب شده اند که اهالی این روستاها با حضور خود در نماز عید فطر بار دیگر بر یکپارچگی و انسجام خود در بروز حوادث طبیعی نشان دادند./935/پ203/ب

ارسال نظرات