۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۳۶۰۸۸
نماینده خبرگان رهبری:

عید فطر روز اهدای جوایز به بندگان الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که مؤمنان در عید فطر اجر عبادات و کارهای نیک یک ماهه خود را می گیرند، گفت: عید فطر روز اهدای جوایز به بندگان الهی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در مراغه اظهار داشت: عید فطر جشن واقعی روزه داران مؤمن و مخلصی است که یک ماه را با تهذیب نفس گذرانده و توفیق تقرب الهی را کسب کردند.

 

وی با بیان این‌که مؤمنان در عید فطر اجر عبادات و کارهای نیک یک ماهه خود را می گیرند، افزود: شایسته است مردم با هماهنگی، همبستگی و وحدت در عید سعید فطر مایه پیروزی اسلام و ولی امر مسلمین را بیش از بیش فراهم کنند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که عید فطر روز اهدای جوایز به بندگان الهی است، گفت: در این روز تمامی مسلمانان بصورت یکپارچه به امر خداوند قیام کرده و از درگاه ملکوتی وی طلب عف و بخشش می کنند و خداوند نیز در این روز بزرگ تمامی خواسته های آنان را می پذیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که عید واقعی روزی است که در آن کسی مرتکب گناه نشود و بندگی و اطاعت خود از خداوند را به جا آورد، تصریح کرد: مؤمنان مخلص با اتمام ماه مبارک رمضان کارهای نیک و عبادات خود را فراموش نکرده، بلکه تمامی ماه های سال را ارزشمند شمرده و در انجام کارهای خیر تلاش می کنند.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت امت اسلامی را پیام مهم عید سعید فطر دانست و اظهار داشت: دشمنان با ایجاد اختلاف و تفرقه به دنبال بهره برداری رسانه ای از وضعیت کشورهای اسلامی هستند، بصیرت و هوشیاری در قبال توطئه های رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان ضروری است.

 

امام جمعه مراغه در ادامه با اشاره به قول های مسؤولان در بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان، اظهار داشت: ایجاد امکانات و شتاب بخشیدن در این زمینه ضروری است، مردم نیز باید در کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله پیش‌قدم باشند و بسنده کردن به استفاده از سهم امام در این زمینه منطقی نیست.

 

وی با اشاره به پیام های اخلاقی و دینی زلزله اخیر آذربایجان به عموم مردم روزه‌دار ماه مبارک رمضان گفت: وقوع این زلزله که موجب کشته و مجروح شدن هموطنان شد، زنگ بیدار باشی برای مردم و یادآور قیامت و زلزله آسمانی است./935/پ202/ب

ارسال نظرات