۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۶۰۸۴
آیت الله شبستری:

عید فطر مظهر وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز وحدت و اخوت اسلامی را رمز اصلی عزت و اقتدار مسلمانان دانست و گفت: عید فطر ظرفیت بزرگی برای ارزیابی تحقق وحدت حقیقی امت اسلامی است.
آيت الله مجتهدشبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر تبریز اظهار داشت: عید فطر تجلی اتحاد، یکپارچگی و صلابت و عظمت مسلمانان در برابر دشمنان است.

 

وی با بیان این‌که نماز عید فطر، نماز شکرانه به درگاه خداوند برای یک ماه بندگی خالصانه و مقدمه ای برای دوری از رذایل است، افزود: عید فطر جشن پیروزی بر نفس سرکش و شادی از شست‌وشوی دل‌ها از پلیدی‌ها و ناپاکی‌ها است، دل‌های صیقل داده از گناهان، در عید فطر پذیرای نور تازه‌ای از انوار الهی است.

 

امام جمعه تبریز عید فطر را روز امت اسلامی دانست و مظهر اتحاد مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: وحدت و اخوت اسلامی رمز اصلی عزت و اقتدار مسلمانان است، در حقیقت عید فطر ظرفیت بزرگی برای ارزیابی تحقق وحدت حقیقی امت اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که انسجام و وحدت، طهارت و صفای باطن از ویژگی‌های ممتاز عید فطر است، گفت: دشمنان اسلام با هدف تضعیف وحدت مسلمین برای فراهم کردن زمینه سلطه مجدد استکبار بر مسلمانان طرح‌های تفرقه‌افکنانه را در دستور کار قرار داده‌اند، اما اتحاد مسلمانان لرزه بر دشمنان می اندازد.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران اظهار داشت: امیدواریم در این نشست تصمیماتی مهم و اساسی در مورد سوریه گرفته شود و اجازه ندهند رژیم صهیونیستی بار دیگر تقویت شده و سلطه‌گری خود در منطقه را افزایش دهد.

 

وی با تاکید بر این‌که بیداری اسلامی تحقق یافته و بهار بشری و انسانی در راه است، تصریح کرد: به فضل الهی به زودی شاهد پیروزی ملل دنیا و شکست ستمگران و دیکتاتوران سراسر جهان باشیم، چنان که شکوه راهپیمایی روز جهانی قدس امسال مصدق این امر بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور گسترده و پرشور عموم مردم ایران و دیگر کشورهای جهان در این راهپیمایی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و رو به استیصال است و به فضل پروردگار در آینده نه چندان دور شاهد اضمحلال و نابودی قطعی این رژیم خواهیم بود.

 

آیت الله مجتهدشبستری در پایان با تقدیر از عموم مردم ایران به ویژه مردم آذربایجان در اظهار همدردی با زلزله‌زدگان اظهار داشت: هنوز آسیب دیدگان زلزله نیازمند یاری مردم و دولت هستند، مردم می توانند در حد توان خود زلزله‌زدگان را حمایت کرده و در بازسازی مساجد، خانه‌های مردم و مدارس، دولت را یاری کنند./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات