۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۰۳۶
آیت الله حیدری:

عید فطر بازگشت انسان به فطرت پاک و الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری اظهار داشت: عید فطر در واقع عید افرادی است که به فطرت خودشان بازگشته باشند؛ چرا که انسان ها در طول زندگی بر اساس غفلت و اشتباه از فطرت پاک و اولیه خودشان دور می شوند، ولی به برکت روزه گرفتن شروع به برگشت به همان فطرت سالم و اولیه خود می کنند؛ از این رو عید فطر به این اسم نام گذاری شده است.
آيت الله حيدري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب، با تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، به خطبه حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در خطبه ای می فرمایند « انما هو عید لمن قبل الله صیامه و شکر قیامه، وکل ‏یوم لا یعصى الله فیه فهو عید» ، عید فطر عید است اما برای کسی که نمازش قبول و روزه اش مورد عنایت باری تعالی قرارگرفته باشد.

وی در ادامه افزود: عید فطر در واقع عید افرادی است که به فطرت خودشان بازگشته باشند؛ چرا که انسان ها در طول زندگی بر اساس غفلت و اشتباه از فطرت پاک و اولیه خودشان دور می شوند، ولی به برکت روزه گرفتن شروع به برگشت به همان فطرت سالم و اولیه خود می کنند؛ از این رو عید فطر به این اسم نام گذاری شده است.

آیت الله حیدری اظهار داشت: در روایات معصومین (ع) آمده است هر روزی که انسان در آن گناهی را انجام ندهد، عید محسوب می شود و خوش به حال کسی که هر روز او عید باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدام ها و تلاش های شایان امیر محرابی، فرمانده سابق قرارگاه ارتش در جنوب، اشاره کرد و اظهار داشت: به راستی که خوزستان محل آبدیده کردن فرماندهان ارشد نظامی است که ما دیدیم امیر محرابی با عنایت خداوند به شایستگی از آزمون ها بیرون آمد و اکنون به جایگاهی بالاتر ترفیع یافت.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان در ادامه امیر محرابی را یکی از فرماندهان نمونه نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر امیرسپهبد صیاد شیرازی سال های پیش از میان ما رفتند، صیادان دیگری با سرعت راه او را ادامه داده و جای خالی او را پر کردند و هم اکنون امیر محرابی یکی از رهروان و ادامه دهندگان راه شهید صیاد شیرازی است.

گفتنی است، در پایان این مراسم امیر علی محرابی، از سمت فرماندهی قرارگاه ارتش در جنوب تودیع و امیر درویشی یگانه به عنوان فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب کشور منصوب شد./9465/پ202/ب

ارسال نظرات