۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۳۶۰۰۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

عید فطر، روز پیروزی بر طاغوت نفس و بازگشت به فطرت زلال خدایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، عید سعید فطر را روز اجتماع، فطر، زکات، امید و روز تضرع به درگاه الهی دانست و خاطرنشان کرد: این عید با عظمت روز پیروزی بر طاغوت نفس و بازگشت به فطرت زلال خدایی است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

 

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر با اشاره به این که همه مسلمانان با فرا رسیدن عید سعید فطر نوعى شادى و لذت درونى در خود احساس مى‏ کنند، گفت: در روز عید فطر گویى یک مسلمان از نو متولد مى‏شود، چرا که طبق فرمایش حضرت علی(ع) روزه‏داران در شب عید فطر از همه آلودگى‏ها و پلیدى‏ها پاک شده اند و کمترین پاداش خود را که پاکى و پاکیزگى است دریافت کرده اند.


وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در روز عید فطر از منزل بیرون مى‏آمد و تا رسیدن به مصلا با صداى بلند، شعار «لا اله الا الله‏» و «الله اکبر» سر مى‏داد و حتى در میان خطبه‏ها و قبل و بعد از آن با صداى رسا این کلمات را تکرار می کرد.


حجت الاسلام نعمت الهی افزود: عید فطر وقتی برای ما عید واقعی است که در مسیر خودسازی، پیروز شده باشیم و تحول عمیقی در ما پدیدار شده باشد.


وی با اشاره به سخنی از امام رضا (ع)، گفت: روز عید فطر برای مسلمانان عید گشته تا روز گردهمایی مسلمانان باشد که در آن گرد هم آیند و برای خدا در این روز به صحرا (فضای باز) درآیند و خدا را به خاطر منتی که بر آنها نهاده به بزرگی یاد کنند.


حجت الاسلام نعمت الهی، عید سعید فطر را روز اجتماع، فطر، زکات، امید و روز تضرع به درگاه الهی دانست و خاطرنشان کرد: این عید با عظمت روز پیروزی بر طاغوت نفس و بازگشت به فطرت زلال خدایی است.


وی افزود: هرگاه انسان در پرتو فیوضات و برکات ماه رمضان و عبادت روزه به این درجه رسید به حقیقت مفهوم عید فطر رسیده و آغاز ماه رمضان در واقع برای او عید است و باید جشن پیروزی بگیرد، وگرنه هرگز برای او عید نخواهد بود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: در قرآن پس از ذکر کلمه صلاه توصیه به دادن زکات شده است، بنابراین عید فطر، ترکیب واقعی نماز و زکات را متجلی می‌کند.


وی اظهار داشت: مسلمانان بعد از یک ماه خودسازی، تمرین تقوا و عبادت با حضور در نماز عید فطر پیروزی معنوی خود را جشن می گیرند.


حجت الاسلام نعمت الهی ادامه داد: عید فطر وقتی برای ما عید واقعی است که در مسیر خودسازی، پیروز شده باشیم و تحول عمیقی در ما پدیدار شده باشد.


وی اضافه کرد: هرگاه انسان در پرتو برکات ماه رمضان به این درجه‏ رسید به حقیقت، مفهوم عید فطر را درک کرده و آغاز ماه رمضان در واقع برای او عید است./950/ت302/ب

ارسال نظرات