۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۳۳۸۵۰
آیت‌الله امامی کاشانی:

کشتار فجیع مسلمانان مظلوم میانمار برای مقابله با اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران کشتار فجیعانه مردم مظلوم و مسلمان میانمار را محکوم کرد و این جنایت را در راستای مقابله با اسلام و موج بیداری اسلامی دانست.
آيت الله امامي كاشاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه تهران همچون خطبه‌های پیشین بر اهتمام و تلاش همگام برای تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی تأکید کرد و به بیان نقش و اهمیت اقتصاد سالم در عظمت اسلام و امت اسلامی پرداخت.
 وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ اخیر خود با مسؤولان نظام، نقش اقتصاد را در عظمت اسلام مهم برشمردند و بر آرمان‌گرایی و توجه به آرمان‌های اسلام و جامعه اسلامی تکیه داشتند، افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بخشی از این آرمان‌ها مطالبه امت اسلامی و جامعه اسلامی و مطالبه انقلاب است.
 امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی اظهار داشت: در عصر حکومت امام عصر(عج) تمام امور آن‌چنان عالی خواهد شد که اگر زن جوانی بخواهد از شرق دنیا به غرب دنیا برود، تشت طلا بر روی سر بگیرد و شب حرکت کند در امن و امان است، زن جوان همان مسائل اخلاقی است و تشت طلا از اقتصاد مناسب و حرکت در شب از امنیت بسیار بالا حکایت دارد.
 وی تصریح کرد: مسأله امنیت اخلاقی، رفع نیازها، استغنای جامعه و پاکیزگی دامن‌ها از حقایقی است که اتفاق خواهد افتاد، بنابراین آرمان‌گرایی نیست و رسیدن به این هدف‌ها به سازوکارهایی نیاز دارد و سازوکارهای آن نیز در کلمات امیرمؤمنان امام علی‌(ع) آمده است.
 آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که امام علی‌(ع) به مالک اشتر توصیه می‌کنند که از تجار و صنعت‌کاران حمایت کند تا پا بگیرند و جامعه اسلامی به جامعه‌ای زنده‌ای تبدیل شود، عدم گران فروشی برای رفاه مردم و توجه بر موازین عدل را را مورد تأکید آن امام دانست و گفت: گرانفروشی و عدم توان خرید به رعایت نشدن موازین عدل برمی‌گردد و این وظیفه حاکمان و والیان است که در این زمینه دقت کنند.
 وی در ادامه تقوا و ایمان را رمز تولید، سرمایه‌گذاری و پایبندی به آن دانست و اظهار داشت: تولید سالم پایه عظمت نظام اسلامی و پایه سیاست و اخلاق است که باید سازوکار و ابزار و وسایل آن بر مبنای واقعیت‌ها اصلاح شود، رهبر معظم انقلاب در هر نقطه‌ای و موردی تذکر خود را می‌دهند، ملت باید به گونه‌ای حرکت کند که به آن نظام عدل و امید و آرمان واقعی که جهان بشریت دارد برسد.
 امام جمعه موقت تهران گفت: امروز تلاش استکبار که از هر طرف دور حکومت اسلام را گرفته است و کشتارهای مختلف به ویژه کشتار فجیع مسلمانان میانمار و جنایت‌های دیگر که برای مقابله با اسلام است از یک طرف و بیداری اسلامی در بحرین، مصر و کشورهای دیگر که البته همه به یک سرمنزل می‌رسند، عصر بسیار حساس و شرایط بسیار مشکلی را به وجود آورده است.
 وی همچنین به توطئه دشمن در برابر سوریه اشاره کرد و با ابراز امیدواری نسبت به این‌که با درایت مردم سوریه، مشکل این کشور حل شود و از این گرفتاری نجات پیدا کنند، افزود: عصر بسیار حساس و شرایط بسیار خطرناک و مشکلی پیش‌رو است و همه این حقایق ما را موظف می‌کند به وظایف خود به درستی عمل کنیم. /920/پ202/ج
ارسال نظرات