۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۸۴۶
حجت الاسلام والمسلمین معلمی:

استغفار، چراغ مسیر سعادت و تعالی برای انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این ماه مبارک رمضان فرصتی برای تمسک به معارف دینی است، خاطرنشان کرد: انسان باید در این ماه با پناه بردن به درگاه خدا از قیود انسانی و دنیوی رها شود.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در سلسله برنامه های سحرگاهی که از شبکه طبرستان پخش می شود، استغفار را یکی از مهم ترین راه های نزدیکی به خداوند متعال دانست و گفت: استغفار بهترین وسیله برای پیشگیری از وقوع خطا و اشتباه است.


وی با بیان این که انسان مؤمن تنها به  درگاه خداوند پناه می برد، افزود: کسانی که به غیر خدا پناهنده می شوند، ایمان و تقوای آنها سست است.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان های شایسته و مورد قبول خداوند کسانی هستند که اگر مرتکب گناهی شدند با روی آوردن به درگاه پروردگار استغفار کنند.


حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که باید بدانیم که خداوند تنها پناه ما انسان ها است و روی آوردن به غیر خدا نشان از جهل و نادانی انسان است، تصریح کرد: انسان باید در همه حال به یاد خدا بوده و در مسیر رضای او گام بردارد.


امام جمعه قائمشهر استغفار را تنها راه در امان ماندن از عواقب گناه و معصیت دانست و تصریح کرد: استغفار به درگاه خدا می تواند زمینه رحمت خداوندی به انسان را فراهم کند.


وی با بیان این که خداوند درهای توبه را در همه حال به روی انسان باز گذاشته است، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت استثنایی برای توبه به درگاه خداوند است و باید توجه داشت توبه حقیقی بی شک عنایت خداوند را نیز در پی خواهد داشت.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، استغفار را چراغ مسیر سعادت و تعالی برای انسان دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال با استغفار راه را برای بازگشت انسان به سوی خود فراهم کرده است.  

     

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ماه مبارک رمضان را ماه عبودیت و بندگی، و ماه غفران و رحمت الهی دانست و گفت: علاوه بر این از مهم ترین ویژگی های این ماه با عظمت نزول کلام الهی و قرار داشتن شب تقدیر  انسان ها است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این ماه مبارک رمضان فرصتی برای تمسک به معارف دینی است، خاطرنشان کرد: انسان باید در این ماه با پناه بردن به درگاه خدا از قیود انسانی و دنیوی رها شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این ماه پر برکت برای مسلمانان یکی از برترین و بهترین فرصت‌ها است تا خود را به خداوند نزدیک‌تر کرده و به تزکیه نفس بپردازند./950/پ202/ب

ارسال نظرات